Gummiband/inspänningstyglar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jojjo811
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 839
J

Jojjo811

Är inte så insatt med hjälptyglar men fick ett tips att använda gummiband t min ponny eftersom att hon är så hård i munnen, men är gummiband samma som inspännningstyglar?:o
Ska man rida hästen som vanligt fast man har det?

Sv: Gummiband/inspänningstyglar?

Ta hjälp av en tränare!!!
Antingen (helst ;) ) får du hjälp att lösa problemet utan hjälptyglar, eller åtminstone hjälp att använda dem rätt.

Inga hjälptyglar hjälper mot en hård mun, och det är svårt att använda hjälptyglar på rätt sätt. Det är inte så enkelt att hästen bara blir mjukare av att man drar ner huvud på den, det krävs så mycket mer.

Visst kan en korrekt använd hjälptygel vara en liten del i arbetet, men då ska man verkligen veta vad den gör och hur hästen påverkas. Eftergift kan aldrig tvingas fram!!

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 290
Senast: sweep
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 301
Senast: Reshästen
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: Honey07
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 442
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka