Gummibett frätande??

CarEr

Trådstartare
Är dålig på detta med gummibett och känner att jag skulle vilja ha lite mer klarlagt, har inte hittat svaret genom att söka.

Vissa påstår att gummibett kan fräta i munnen. Kan inte tänka mig att materialet utsöndrar något konstigt ämne, men som sagt. Vill veta mer.

Gummibett kan ge friktion pga att det är större och "strävare" Låter för mig lite mer logiskt då de oftast blir större än metallbetten ur ren hållfasthetsaspekt.

Hur många har råkat ut för sår på laner eller mungipor pga friktion?

Sv: Gummibett frätande??

Fräta tror jag knappast :crazy:

Men om hästen tuggar på bettet så blir det ojämnt och lite stickigt ju, kan ge skav osv.

Använder inte gummibett själv så inga egna erfareheter tyvärr...

Att de kan fräta tror jag är en missuppfattning av att de ger kan ge friktionsskador.
Någon som inte har koll på ordens betydelse, helt enkelt, och så har det förvanskats på vägen.

Det logiska tänkandet säger att det är så :) men ibland så blir man bara lite fundersam. Tack för svaret!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 622
Senast: lizzie
·
Relationer Borde kanske använda mitt anonyma nick men orkar inte byta :D Ni som vet vem jag är IRL behöver kanske inte ringa aftonbladet och tipsa...
Svar
11
· Visningar
3 357
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag lovade mig själv häromdagen att jag inte skulle sitta och äta lunch i lunchrummet på jobbet något mer. Orsaken är att det mest bara...
Svar
0
· Visningar
377
Senast: cassiopeja
·
Ridning Jag blir snart dum i huvudet av detta konstanta sökandet efter det perfekta bettet! Kan det inte bara stå "Bambilino ta det här bettet"... 2 3
Svar
44
· Visningar
7 674
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025