Gummiflis????

sanio

Trådstartare
Hej

Jag ska göra en padock. Jag skulle vilja ha gummiflis och bor i Hallandslän. Finns det något miljövänligt alternativ på gummiflis som man kan ha?
Vart får man tag i det??

TACK på förhand.

Sv: Gummiflis????

De flesta alternativ har väl sina för och nackdelar. Gillar med gummiflis att rida på men det känns inte direkt som ett miljövänligt alternativ. Träflis däremot, det funkar bra på många galoppbanor och ridvägar, motionsspår mm. Det är i allmänhet lätt att få tag i och borde vara ett prisvärt alternativ. Funkar inte det bra på en paddock?

Sv: Gummiflis????

Träflis blir ofta väldigt halt i paddock, vet flera som haft problem med det. Sen skall man inte glömma att träflis förmultnar till jord varpå hela underlaget måste bytas ut.

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 025
Senast: jemeni
·
Anläggning Får hagar se ut såhär? Hela hagen är tyvärr upptrampad och hästarna kommer in med lera upp till knäna så man är tvungen att spola för...
Svar
3
· Visningar
803
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 218
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 202
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka