Gummimatta i vindskydd

lizzie

Trådstartare
Jag har ett vindskydd till mina 2 hästar. Marken är stampat jordgolv och mina damer använder vindskyddet mycket. I mitten blir det en blött svacka för det är tydligen deras pinkställe. Det blir också söndertrampat och helt omöjligt att mocka på vintern pga tramphålen fryser.

Nu kommer jag få ett gäng boxmattor av pusselmodell. Och min plan är att täcka marken med dessa för att komma ifrån att det blir så söndertrampat och sedan ha spån på mattan.

Är det någon som har samma lösning. Det jag funderar på är om mattorna marken kommer röra sig under mattorna.

/Lizzie
 
Fyll upp hålet med sand /grus så det blir plant och lägg mattorna över ?

Jo, jag har rätat ut marken och det är slätt nu när det är sommar. Dock är marken inte hårdgjordad under. Så det jag funderar på är om mattan kommer klara tyngden från hästarna när det inte är hårtdgjort/betong under.

Vi ska också sätta upp köldridå för att förhindra att det regnar/snöar in genom öppningen. Då borde det inte bli lika blött.

/Lizzie
 
Lägg markarmering där det är som värst eller under allt. Då borde det hålla
Håller på och lägger markarmering mellan utanför vindskyddet. Tänkte slippa lägga inne i vindskyddet då det är 20 kvm stort. Ska lägga 20 kvm utanför och gummimattorna går jag gratis. Gänget spara lite pengar 😇.

/Lizzie
 
Har båspallsmattor i min ena lösdrift. TStrött med halmpellets och halm. Testat en vinter. Det har fungerat väldigt bra måste jag säga. Isolerar lite extra, lätt att mocka över och hästarna har legat ner i lösdriften väldigt mkt. Så Enligt mig ett mkt bra alternativ till gjutet golv. Lägg gärna lite mattor utanför ingången också. Det sparar marken enormt mkt.
 
Det visade sig vara hela gummimattor, 3x0.8 m. Hämtade 3 st idag och de tänkte precis stonas pinkställe = surhålet. I morgon får jag 3 till. Kommer nog att funka fint 👌
 

Bifogade filer

  • 20220819_164647.jpg
    20220819_164647.jpg
    387,5 KB · Visningar: 67

Liknande trådar

Anläggning Vi håller på att smälla upp vårt vindskydd för lösdrift, hoppas hinna få det klart innan snön kommer. Det kommer ställas direkt på...
Svar
19
· Visningar
6 540
Senast: mimus
·
Hästmänniskan Jag håller på att bygga vindskydd i min hage. Tanken är att de (halvblod + shettis)skall få någonstans att ta vägen om det blir uselt...
Svar
9
· Visningar
7 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp