Gummiskor -Hippogrip

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SanchoPancho
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 029
S

SanchoPancho

Någon som har testat dem? Kanske av annat märke? Fördelar, nackdelar och åsikter!
Verkar ju rätt smart. Har haft lite diskussioner med min hovis hur man skulle kunna ge hästen bättre förutsättningar. Det där borde ju vara väldigt individuellt vad hästarna trivs med, alla människor har ju inte samma skor.
Racerskon? Används dem på ridhästar eller är det bara trav?

HIPPOGRIP
Racerskon

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Gummiskor -Hippogrip

har bara läst om dom men ja tycker dom verkar bra...

Sv: Gummiskor -Hippogrip

Jag vet inte så mycket om Hoppogrip, men det kan bli aktuellt att sko min foderhäst med det. Ägarna är helt inne på barfotahästar, men om han inte blir bättre snart och "slutar" vara ömfotad så ska jag försöka övertala dem att sko med Hippogrip.
Med tanke på att de inte har några hästar skodda, men kan tänka sig att sko "min" med Hippogrip, betyder nog att det är en rätt bra sko.
Allt jag egentligen vet är att den utvigdar sig i takt med att hoven gör det och känns mer naturlig.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 468
Senast: jemeni
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 771
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka