Gummisnodd?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare inza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 939
I

inza

Nån som provat att ridad m gummisnodd på tygeln?
Hur har det funkat? Vad använder ni f snoddar?
Kan det vara nåt att prova på häst (eller ryttare!) som lätt blir stark?

Sv: Gummisnodd?

Hej!

Jag provade en sån för skojs skull och kommer aldrig nånsin göra om det. Av naturen har jag mjuka händer och behöver egentligen inte några "mjukgörande hjälpmedel". Min pålla tyckte däremot att det var superskoj att kunna lägga sej i handen o dra gärnet, med lite lagom mjukt stöd sådär.. tur att hon är snäll och inte enbart riden på tygelhjälper, för då hade det inte blivit stopp förrän vi kommit hem till silage-balen.

/ Lavinia

har ridit på det förut. känns som att hästen mer tar stöd i betet på gummisnodden och den blir väldigt stel i nacken om du ska ställa mm...

Jag har använt gummisnodd och det tänker jag aldrig göra om så snälla gör inte det! Man ska inte tvinga ner hästens huvud utan den ska få ta steg för steg själv! Den kanske inte kan få ner huvudet för att muskeln i nacken är för kort så hästen måste få tag dag för dag utan hjälper! Bara ett förslag men jag tycker inte du ska använda det för det hjälper varken dig eller hästen någonstans i framtiden!

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som provat det? Funkar de? Alltså en munkorg som är av mjukt hönätsmaterial. Har inte hittat nån i Sverige. Sweet net...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
269
Senast: Luff
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka