Sv: Guppys

Sätt bara ihop en hane med minst 2 hanar så har naturen sin gång. Det kan ta lite tid dock om inte honorna eller hanen är könsmogna.

// Erika

Hohohooo.. Jadu, vad jag vet är inte guppys hemafroditer eller vad det heter...

I alla fall så brukar problemet vara att hålla antalet guppy bebisar nere!! (Du kan få ett gäng härifrån om du vill.... Alla blir inte uppätna av DE STORA HUNGRIGA). Har du nyss köpt fiskarna så kan de vara för unga än, bara att vänta.. Är det av TVÅ (2) kön och inte gravt döende så blir det snart bebisar. Och, ja, se till att inga kompisar i akvariet som tex. svärdbärare mumsar i sig dem i förbifarten. (Det kan man avhjälpa med speciella yngelakvarier eller vad de kallas).

Lycka till!!

Du har en poäng där:p Kan skylla på att jag inte var helt vaken när jag skrev det:smirk:

Liknande trådar

Övr. Djur Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning. 11 12 13
Svar
248
· Visningar
11 160
Senast: Efwa
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 226
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 318
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 966
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka