Gurkmeja till ryttaren?

Bellafjella

Trådstartare
Finns det någon här med ledbesvär som äter gurkmeja?

Jag ger det till min gamle hund med synnerligen bra resultat.

Själv har jag artros i min ena fotled och funderar på om jag kanske skulle prova gurkmeja själv? Men hur mycket ska man äta för att det ska visa resultat om det har någon verkan?

Någon med erfarenhet?

Sv: Gurkmeja till ryttaren?

Hej.
När min förra häst fick kotledsartrit efterbehandlade jag henne med Biosynov (innehåller gurkmeja) som jag köpte på Lantmännen. Tänkte att eftersom det fungerade på henne så borde det fungera på mig (har artros i flera leder). Jag tog lite på filmjölken varje dag. Det tog ca 2,5 månader tills jag märkte att det verkade. Sedan dess har jag även tagit ingefära som också är inflammationshämmande. Man ska vara lite försiktig när man tar både ingefära och gurkmeja för dessa kan irritera magslemhinnan. Jag tar hellre dessa preparat då den "vanliga" medicinen jag har ger för mycket biverkningar samt att jag faktiskt inte tycker att den är lika effektiv som gurkmejan och ingefäran. Prova ska du se!!! Men var beredd på att det kan ta lite tid innan du ser resultat. Lycka till Mvh NiNi

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: WildWilma
·
Katthälsa Hej! Min 16 årige hane har hypertyreos (bra T4 värde nu m h a medicin Apelka vet) samt så har han jättemycket artros, särskilt i...
Svar
10
· Visningar
859
Senast: Joppsa
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 714
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka