Guuud så kul!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Madde85
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 693
M

Madde85

Fy fasen vad kul jag har haft nu. Var nyss ute och släpade däck med min hund. Som jag tidigare nämt så vill jag ju att min hund ska bli en hygglig draghund och idag var första gången han faktiskt fick dra något lite tyngre. Jag hittade ett gammalt däck som vi provade med, vilket var inga problem för min hulkhund.

Så nu till frågan. Hur länge ska man egentligen låta hunden dra samma vikt? Däcket var inga problem för honom. Visst, lite ovant, men inte speciellt tungt.´

/Madeleine

Sv: Guuud så kul!

Det handlar ju om att bygga upp de rätta musklerna, så det inte blir felbelastning... Låt det ta några veckor, tills du märker skillnad i att han blir starkare och får de rätta musklerna, öka gradvis försiktigt! Viktigt att inte ha för bråttom.

Sv: Guuud så kul!

Jo, precis så har jag ju tänkt. Men det är så svårt att veta också vad som är en bra vikt att börja med.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 050
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 613
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 661
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 948
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Vad har ni för klösträd?