Guuud så kul!

M

Madde85

Fy fasen vad kul jag har haft nu. Var nyss ute och släpade däck med min hund. Som jag tidigare nämt så vill jag ju att min hund ska bli en hygglig draghund och idag var första gången han faktiskt fick dra något lite tyngre. Jag hittade ett gammalt däck som vi provade med, vilket var inga problem för min hulkhund.

Så nu till frågan. Hur länge ska man egentligen låta hunden dra samma vikt? Däcket var inga problem för honom. Visst, lite ovant, men inte speciellt tungt.´

/Madeleine
 
Sv: Guuud så kul!

Det handlar ju om att bygga upp de rätta musklerna, så det inte blir felbelastning... Låt det ta några veckor, tills du märker skillnad i att han blir starkare och får de rätta musklerna, öka gradvis försiktigt! Viktigt att inte ha för bråttom.
 
Sv: Guuud så kul!

Jo, precis så har jag ju tänkt. Men det är så svårt att veta också vad som är en bra vikt att börja med.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 060
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jag har en vän som ska sluta med hästar och ersätta det med hundar istället. Vi har pratat lite men har svårt att komma fram till någon...
2
Svar
30
· Visningar
2 266
Senast: Nota
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 949
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 022
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp