gymkunniga - se hit

F

furuskär

Har tänkt börja ta upp min gymträning nu 5 månader efter förlossningen. jag har tränat en del på gym genom åren så jag är inte främmande för själva maskinerna och så. Däremot har jag inte kunskap om vilka övningar man bör undvika - så det tar jag tacksamt emot tips på. tyvärr finns det ingen PT på det friskis och svettis där jag går.
 
Sv: gymkunniga - se hit

Nu har jag ju inte fött barn än och har inte ens tänkt tanken på att det skulle vara övningar som är dåliga efter? Jag tror nog att man kan träna på "som vanligt" men ta extra hänsyn till om kroppen säger stop eller sluta om ngt inte känns bra (mer än vanligt jobbigt att träna ont). Dock är jag ingen expert men kan inte tänka mig annat. Alindra2000 som finns på detta forum är otroligt duktig på träning (det vet jag från verkliga livet alltså inte bara genom buke) så om inte annat kanske du kan fråga henne.
 
Sv: gymkunniga - se hit

ok tack för tips. vad jag förstått så är det vissa benövningar som inte är bra för bäckenet och även vissa magövningar kan visst vara skadliga.
 
Sv: gymkunniga - se hit

Lyssna på din kropp!

Den säger garanterat ifrån om du gör något du inte borde göra.

Min son är 3 månader och jag gör nästan alla övningar jag gjort tidigare förutom sit-ups, där säger min korsrygg fortfarande ifrån!
 
Sv: gymkunniga - se hit

Vår son föddes för drygt 4 månader sedan (snitt) och jag har börjat träna på gymet igen sen någon månad tillbaka. Har inte haft en tanke på att någon övning skulle vara dum att göra. Jag tränar ungefär som jag alltid gjort, men har (som alltid efter uppehåll) mjukstartat lite. Inga problem med situps eller annat för min del (trots att hela bukmuskulaturen alltså skurits upp när jag snittades).

Lycka till med träningen!!:)
 
Sv: gymkunniga - se hit

Jag började träna två månader efter förlossníngen. De på gymmet sa bara att man skulle lyssna på kroppen, och inte göra någon som gjorde ont.
 
Sv: gymkunniga - se hit

Om du just har köpt gymkort på F&S så får du en gratis visning av maskinerna. Bara att boka tid i receptionen:bump:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 211
Hundavel & Ras Hej! Jag har sen länge haft ett intresse att vilja bli uppfödare, men känner nu att jag vill öka min kunskap och se vad ni som kanske...
2
Svar
24
· Visningar
2 473
Senast: snorp
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 438
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
643
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp