H**ks nya eksemtäcke - bu eller bä??

hejzan

Trådstartare
Nu när jag äntligen bestämde mig för att köpa ett till eksemtäcke och testa Hööks (efter att ha läst positiva recensioner här på sidan) så var de slut förra året. Nu när jag går ut på deras sida har de gjort om dem igen!! Är det någon som sett det beiga nya täcket live och vet om det är någon skillnad mot förra årets modell (förutom färgen)? :confused: Huvan ser ju skum ut men täcket ser ju i alla fall på bilderna ut att vara samma design på. Jag blir misstänksam eftersom jag har ett gammalt värdelöst blått täcke hemma (som var föregångaren till förra årets bruna) - vill ju inte ha ett sånt igen....
Hjälp!!?

Mvh Anna

Sv: H**ks nya eksemtäcke - bu eller bä??

Jag skulle nog satsa på Börjes eksemtäcke istället, såg i en hästtidning på en ridklubb där dom hade testat olika eksemtäcken. Och Börjes hade fått ett av dom bästa resultaten slog tom Bucas och andra dyra märken. Jag har själv ingen erfarenhet av det! Men enligt den så va det ett bra köp och det är dessutom billigt. Lycka till! :D

Slopa både Hööks och Börjes och satsa på ett Boett, det är vad jag tycker.

Vanity skrev:
Precis vad jag skulle skriva:bow:

Vi har en exsem häst i stallet och de enda täcken som duger är Boett:D

Enligt tidningen fick Boett tom sämre.

Nu har jag redan ett Boett-täcke, och visst det är bra - men herregud vad det gått upp i pris! Jag vill inte betala så mycket för ett täcke om jag inte måste... Jag tycker därför att det är värt att testa andra varianter.
Marika - Vilken tidning stod det där testet i?

Nu har jag kollat B*rjes sida och inte finns det något eksemtäcke där? Det finns ett flugtäcke som liknar Bucas täcke - men jag vill ha maggjord - annars funkar det inte som eksemtäcke...
Ingen som testat H**ks beiga täcke (med tillhörande "rymdluva", grannarna kommer att garva ihjäl sig om jag köper den...)

Putteliputt :)

Ingen som bor nära H**ks som kan kliva in och pilla lite på täcket??

Vanity skrev:

Boett är TJOCKT och blir varmt... Torkar långsamt gör det också...
Jag ska köpa Sveas nya eksemtäcke i år, såg det på VM i norrköping och det är en supersmart modell! Då var det dock gjort för lite nättare hästar, nu håller de på att fixa ett för grövre hästar till i år! :bump: :bump: :bow:

Du vill inte ha ett beg. Sveatäcke? Jag har ett felköp (för litet) som skitfirman vägrade ge mig pengarna tillbaka för.... Blå/gult, passar nog en islänning, men inte mitt lillahalvblod.

Hm ja vad kan det ha varit för någon tidning. Hittade den på en klubb, man fick den gratis, var i fjol när jag va på dressyrtävling. Men ja som sagt ingen aning. Kommer bara ihåg att det var ett test i den som handlade om eksemtäcken! :p

Lägger mig inte i hurvida Hööks Eksemtäcke är bra eller inte då jag inte har någon erfarenhet av det själv.

Tidningen som är gratis och som finns hos flera ridklubbar som man kan ta, är Equipage. Man kan även ladda upp numren på deras hemsida www.equipage.nu dock tror jag att det var i första numret testet ni syftar på fanns med och det verkar som om att man bara kan del av nummer 3-6 på deras hemsida.

cactuspower skrev:
Tidningen som är gratis och som finns hos flera ridklubbar som man kan ta, är Equipage. Man kan även ladda upp numren på deras hemsida www.equipage.nu dock tror jag att det var i första numret testet ni syftar på fanns med och det verkar som om att man bara kan del av nummer 3-6 på deras hemsida.

Ja just så va det ju ;)

skuggi skrev:
Jag ska köpa Sveas nya eksemtäcke i år, såg det på VM i norrköping och det är en supersmart modell! Då var det dock gjort för lite nättare hästar, nu håller de på att fixa ett för grövre hästar till i år! :bump: :bump: :bow:
:confused:
Jag tycker att Boett är super för det håller hästen sval och torkar lätt över natten...?

skuggi skrev:

Vad har du fått det ifrån?? Boett är bättre än Hööks, Börjes har inget eksemtäcke. Sveas är det mest värdelösa skräp jag sett, det eldade jag upp!! De som vill ha lite tjockare täcke kan gå in på Exlusive. Lillhästen i Stav har oxå men dessa köper jag inte.

Efter 10 år med eksemhäst finns det inget för mej att diskutera. Boett. Punkt o slut. Sitter perfekt, behöver ej sys in eller tillrättas, alla deltaljer som ska vara med finns. Tunt o svalt, torkar på ett snäpp efter regn. Skyddar hästen då kvalitén på täcket är av rätt material.

Du kan få mitt svea exemtäcke! 135 cm. Helt värdelöst!!! Använt en dag... Huvan aldrig använd. Sitter urdåligt på mitt halvblod.

Boett är inte hållbart... Tyvärr dåligt för de pengarna :(

det får nog stå för dig....!!!
vår gamla exemhäst "slaktade" alla exemtäcken utom just boett, att det höll såååå mycket bättre beror nog på att det går att få i "helt rätt" storlek, blir det fel är det heller inga problem att byta (har fått göra det, första gången vi köpte) desutom är alla sömmar anpassade så att det inte uppstår skav på den känsliga huden...!!!!!
det är värt varenda krona...!!!!:banana: :banana:

Har ett exemtäcke från Hööks och det är så litet!! Ändå har jag flera från samma ställe fast andra täcken då. Jag kan inte lämna tillbaka täcket heller för jag köpte det på rea, så jag gav det till en av isisarna.
Jag köpte str 135 och det är som 115/125! :confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka