H**ks reflexjacka

Pinkilly

Trådstartare
Hej på er! Jag funderar på att köpa h**ks reflexjacka för jag köpte en annan men den var så trång i halsen fast den satt bra annars. Därför undrar jag vad ni som har den kan säga om den! Är den bra, är storlekarna "normala". Hur är den i halsen, gott om utrymme eller trång? Jag funderar att köpa Medium, har storlek 42 annars.

Tacksam för hjälp!

:bump:

Sv: H**ks reflexjacka

Den är väll bra men alldeles för kort i ärmarna åt mig:(
Ganska normal i storlekarna, möjligen åt det mindre hållet.

Jag har en sån o jag tycker att den är jättebra! Ett stort plus är ju att den är så varm me! Enda nackdelen är väl att jag inte får plats me säkerhetsvästen under. Storlekarna tycker jag är normala. :banana:

Jag har 38/40 i storlek och jag har medium på reflexjackan. Den är precis lagom åt mig. Du behöver nog en lagre. Den är varken trång eller vid i halsen. Den sitter såpass tätt att det inte blåser in. Någon tjock halsduk får jag inte plats med. (men det behövs inte heller)
Jag är kanonnöjd med jackan. hela hösten och vintern satt den på förra året. Har nyss plockat fram den igen.

Jag funderar också på att köpa mig en. Dock håller jag på och velar mellan den från Hööks och en från Jacson som visserligen är mycket kortare vilket både kan ha sina för och nackdelar......Skiljer en hel del på priset också. Tar emot lite att köpa en dubbelt så dyr jacka från Hööks eftersom jag inte är så förtjust i deras produkter för övrigt. Men jackan kan ju vara ett undantag.....

DEN ÄR ett undantag :d

Jag som brukar ha XL eller XXL i jackor har L i Hööks reflexjacka.

Det är flera som kommit fram och frågat var jag köpt den superbra reflekterande jackan ;)

Innan jag köpte denna provade jag både Jacsons och Shires.
Men antagligen är jag inte skapt att kunna ha en midjejacka, för bägge två åkte upp och lämnade midjan bar så fort jag satte mej :crazy: :devil:

Använde min hela förra vintern och frös inte en enda gång, trots både kyla, snö och regn :D :banana:

jag har oxå denna jackan.
jag är jättenöjd med den.
jag har strl 38 och har medium på min jacka.

jag kan bara säga att den är fruktansvärt ful, skulle aldrig ta på mig den :crazy:

ja snyggare än den där hemsk jackan, så slipper man gå omkring o se ut som ett härke när man inte behöver några reflexer.

Skulle vilja se den bilist som kör på OSS

1904232.jpg

Jag har den från Jacson och är jättenöjd med den!! Fördelen med den är att den har reflexband påsydda runt om och på ärmarna. Kanonbra!!!:)

Det jobbiga var att den prasslade och lät så mycket i början, men nu efter lite användning och en tvätt är den bra!!:D

Jag har inte min för att vara snygg utan för att synas bra när jag är ute och rider. Att det är väldigt varn och skön och dessutom regntät är ju ytterligare ett plus.

På tal om reflexjacka så köpte jag en för ett par månader sedan, i Ullared. Den kostade mig 200 spänn!
Helt klart ett utav mina bästa fynd någonsin då jackan är underbar att ha på sig, både när man rider och inte gör det. Bra fickor, underbar krage som är lagom stor.
Dessutom tycker jag att den är snygg att titta på. Ska lägga in en bild så fort jag har möjlighet.

Men det viktigaste måste ju ändå vara att man syns, sen hur man ser ut måste ju spela en mindre roll ?

/Fanny.

ja snyggare än den där hemsk jackan, så slipper man gå omkring o se ut som ett härke när man inte behöver några reflexer.

Jackan är MYCKET BRA att ha när man rider i skog o mark. Syns betydligt bättre än en väst. I jakttider så behöver man synas ordentligt. Så det är inte bara reflexerna som är bra att ha.
Jag använder bara min när jag behöver, vill inte smutsa ner den i onödan. I stallet har jag annan jacka.
// Linda

Jag använder bara min när jag behöver, vill inte smutsa ner den i onödan. I stallet har jag annan jacka.
// Linda

Samma här!! Tar bara på den precis innan jag ska rida och sen får den hänga i skåpet däremellan. Och inte för att den är ful då!!;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar... 2
Svar
24
· Visningar
2 771
Senast: jemeni
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 147
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 171
Hemmet Hej. Håller för fullt på och planerar för renovering av mitt badrum i min bostadsrätt och är i valet och kvalet om jag ska lägga in... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 343
Senast: Stekspaden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka