H***s fårskinnspad

Sv: H***s fårskinnspad

Måste ha varit ett dåligt exemplar av den från Hööks du kände på. Jag har en därfrån och den är mjuk och fin :D , även efter måååånga tvättar.
Har den från Börjes osså, den är lite tunnare och sladdrigare än den från Hööks, men helt ok.

För att vara med kanal lät det ju billigt! Man skulle ju kunna ringa o fråga iofs :idea: :D

Jag tycket alla kändes likadant, de hade typ 5 stycken som låg framme...

Men det blir nog Christ eller Mattes i alla fall. ;)

Jag har den och har använt min i ca ett halvår nu. Den är toppen tycker jag.
Nu är inte jag expert på området och har inte klämt på något annat men min håller och är bra.

Däremot har min kompis också en och den gick sönder innom en månad. Men jag vet inte hur, KAN ju ha varit en häst som bet i den eller så var faktiskt sömmarna dåliga på just den paden tyvärr

EKO har en jättebra fårskinnspadd med ryggkanal för ca 710 kr. :)

Okej, när jag var där för 3 veckor sedan hade de bara i syntet..

Har iaf kööpt en nu, samtidigt som jag hämtade sadeln, det blev en Christ :D

Så länge man hittar ett med kanal för ryggraden tycker jag inte att det spelar så mycket roll vart de kommer ifrån, men jag vet att Mattes har väldigt fina och de var inte så värst dyra (750 kr om jag inte mins helt fel).

Jag har känt på den de har på H**ks och jag tyckte inte om den. Jag tyckte att den kändes hård och oäkta på något sätt, jämfört med andra (och också dyrare) fårskinnspaddar jag har känt på. Behöver såklart inte vara något fel på den, men det här var mitt intryck..

Peach skrev:
Jag har känt på den de har på H**ks och jag tyckte inte om den. Jag tyckte att den kändes hård och oäkta på något sätt, jämfört med andra (och också dyrare) fårskinnspaddar jag har känt på. Behöver såklart inte vara något fel på den, men det här var mitt intryck..

Samma uppfattning som jag fick då! Inte tyckte jag den var värt 829:- kr iaf! :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
400
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 650
Senast: 13579vas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
963
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V