Hacka lök.

Jag gråter oavsett typ av lök, men gul och röd lök är en riktig plåga. Av den anledningen köper jag framförallt bara steklök, som jag alltid steker hela, men den lilla biten jag skär bort på dem får mig ändå att gråta. Lökpulver is da shit :D
 
Jag gråter oavsett typ av lök, men gul och röd lök är en riktig plåga. Av den anledningen köper jag framförallt bara steklök, som jag alltid steker hela, men den lilla biten jag skär bort på dem får mig ändå att gråta. Lökpulver is da shit :D
Vad är steklök...? :o
 
Tur vi är olika :d För mig förstör rå lök en hel rätt, allt tar smak, det är fruktansvärt.
Kan hålla med om att en otroligt stark rödlök kan vara jobbig. Brukar lägga skivorna i lite kallt vatten innan om det behövs :)
Och verkligen! Mer lök till mig om andra inte tycker om det lika mycket ^^
 
Skärpan på kniven och teknik spelar stor roll, en riktigt vass kniv och att man skär löken och inte trycker bladet igenom gör att man gråter mindre. Jag skärper bladet varje gång innan jag ska skära något och jag föredrar stora lökar, mindre att skala och hacka.
 
Jag anvander mycket lok, men sallan gul lok utan vanligtvis vit lok, jag har gjomt vad den heter pa Svenska just nu, men det ar alltsa en vanlig lok fast vit. Den ar supergod ra i sallader, pa varmkorv, eller vad man har.
 
Önskar det kunde hända mej, men endel lök är starkare än andra helt enkelt.
Jag gråter av purjolök och salladslök liksom😎

Köper gärna fryst tärnad lök, bästa grejen 💪
 
Jag gråter egentligen bara av gul lök, och som andra sagt är det värre med en ovass kniv. Rödlök är snäppet bättre (och godare ändå! :D ) silverlök och schallott helt problemfria. Har inte märkt att något förändrats överlag med åren, däremot kan det vara olika från lök till lök, tillsammans med ventilation och annat. :)
 
Har kontaktlinser och då påverkas inte ögonen alls av lök, så får en chock de typ två gånger per år jag hackar lök utan att bära kontaktlinser. Gråter massor! Men hinner glömma bort mellan gångerna hur jobbigt det kan vara. Kontaktlinser skyddar till 100% för mig.
 

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 727
Senast: Mirre
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 354
Senast: Fille
·
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 362
Senast: Zizzy
·
Övr. Hund Har ngn läst denna??Varje gång jag läser den börja jag gråta...usch jag är så känslig:p ngn mer som är...
Svar
11
· Visningar
1 206
Senast: Albatross
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp