Hackamore #2

Tigertofflan

Trådstartare
Vad kallas ett sånthär hackamore?

s-hackamore.jpg

Är det mildare än ett "vanligt"?

Sv: Hackamore #2

Vet inte vad detkallas men tror snarare att det är skarpare än den vanliga modellen.. :confused:

har aldrig sett den modellen innan. Hru verkar den på nosgryggen? om man jämför med ponnyhack? och det skarpare hacket?

Varför tror du det?

Mulle: Den borde ju verka på precis samma sätt som alla andra hack. Tryck på nosryggen och tryck under hakan.

Eftersom nosremmen och sidostycket är längre i från varann på det än på ett vanligt borde det bli skarpare. Men jag har ingen erfarenhet av det hackamoret så jag är inte säker.

Vet inte hur skarp det är i förhållande till "vanligt ponnyhack", men modellen kallas S-hackamore och är vanlig bland distansryttarna.

Fråga på distansforumet så får du nog bättre svar.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
438
Senast: Sirap
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 613
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka