Hackamore, funkar på alla?

Sv: Hackamore, funkar på alla?

Det är bara dokumenterat att nosbenet har gått av på EN häst och då var det en toppryttare som red och hade ett hackamore med LÅNGA skänklar!

Visst ska man ta det försiktigt med vilket hack somhelst men att knäcka nosbenet är nog ganska svårt om man använder det på rätt sätt.

Nej, det funkar inte på alla.

Var den perfekta lösningen för min förra häst, men de två nuvarande klarar inte av det. Valacken för att han ignorerar det och blir otroligt svårstyrd, stoet för att hon fullkomligen AVSKYR tryck över nosen.

beror ju på hur långt ner du sätter den också, ju längre ner desto skörare blir nosbenet= lättare att knäcka..

Min ena häst har lärt sig hur man kommer undan trycket från hacket. När hon inte vill lägger hon pannan parallellt med marken och sticker. Då kan man försöka stanna bäst man vill eller böja.. Det struntar hon i.

aj då, lät inte kul. Jag har i a f bestämt mig för att vänta med att köpa ett, ska lägga pengarna på fram-o-bakskydd i stället . det behöver hon mer än ett nytt bett.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 050
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den... 2
Svar
20
· Visningar
2 245
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Jeps
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 543
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025