Hackamore på unghäst?

JenniferK

Trådstartare
Jag har ett (storhäst) sto på 5 år som jag rider på hackamore i hoppningen, hon trivs inte med bett i munnen under hoppningen helt enkelt.

Så min fråga är: Får man tävla unghäst med hackamore i hoppningen? Ja eller nej?

Jag har ett (storhäst) sto på 5 år som jag rider på hackamore i hoppningen, hon trivs inte med bett i munnen under hoppningen helt enkelt.

Så min fråga är: Får man tävla unghäst med hackamore i hoppningen? Ja eller nej?

Ja, men om det är aktuellt med tex Breeders så har de egna reglement där jag inte har koll på om det är tillåtet.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 203
Senast: sweep
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 607
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
706
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 450
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka