S

semlan

Finns det någon här som rider på hackamore?
unsure.png
 
Senast ändrad av en moderator:
tycker du att det fungerar bra???????????
unsure.png
 
Senast ändrad av en moderator:
.. lill syrran rider m hack när hon ska rida ut el. hoppa nordisen ... hon kan inte stanna honom annars .. hon e ganska liten .. men det funkar kalas bra !!! ... tror att det känns ganska skönt för henne och hästen att hon slipper slita o dra som ett djur ...
 
Jag använder det när jag rider ut, och tycker det funkar bra. Dock rider jag med marknadens mesigaste version
angel.png
, och har en otroligt stark häst, men jag använder mest rösten, och hon lyssnar.
biggrin.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Rider min ponny på det när jag rider ut eller hoppar för att han trivs på det, anledningen att jag inte har det i dressyren är att jag inte reder ut att rida han i form på det bettet utan jag får han bara att knäcka av i nacken.
 
Jag red med hackamore på mitt förra varmblod då han var mycket känslig i munnen och vi hade provat en massa olika bett och jag testade rida med hackamore, då lyssnade han mycket bättre och vart mycket lugnare! :)
 
Ja då och då... Ibland när vi rider ut för det är ju så lätt att ta på om man bara ska ut och lunka lite. Rider vi dressyr på hackamoret har han en tendens att bli så lång och låg.
 
Min lillasyster rider min häst på hackamore i skogen för att orka stanna henne :angel:. Själv red jag också en period på detta (just för att bettlöst tilltalar mig) men jag gillar inte "bett" med hävstångseffekt då min häst blir kort och spänd i nacken. Så se upp med detta! Ska testa portugisisk ridkapson istället (eller vad det nu kallas).
 
jag gör det, min häst tar bättre stöd på det tycker jag.
Rider ibland med det är jag hoppar också, men det kan ju bli lite jobbigt närman inte kan ta ledande tygeltag på samma sätt. Rider på sk. ponnyhack
 
Jag gjorde det ett tag på min ena häst, men tyckte det blev för skarpt. Har numera gått över till sidepull som fungerar jättebra.
 
jag gör det på min unghäst.
började med det förra hösten då han fick sina 5årständer och kände obehag av bettet och att han hade en sprucken och inflammerad framtand.
han trivs väldigt bra på det, har ett ponnyhack med väldigt lös kedja för han är ingen sån som blir stark.

funkar väldigt bra på honom, men han knäpper endast av i nacken. vill testa ett sidepull, ska göra det när jag har råd.
vi har ett i storlek full hemma men det druknar han i :crazy:.

varvar med hackamore och vanligt tvådelat 50/50.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 203
Senast: Badger
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
1 809
Senast: villhöver
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 844
Utrustning Hej! Undrar om man kan fästa en andra tygel på ett hackamore, skulle det kunna funka? :-)
Svar
4
· Visningar
875
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp