• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hape89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 727
det beror alldeles på vilken effekt du vill ha på det, hur starkt du vill ha det. min häst behöver eg. inte alls hävstångseffekten (ska prova sidepull istället men har intve råd att köpa ett nu) så på honom har jag kedjan så löst spänd det bara går så när man tar i tyglarna tar den knappt alls mot underkäken (heter det så :crazy:?).
men så är han ju inte stark heller.
men annars brukar ju vara så att man iallafall minst ska få in två fingrars bredd mellan kedjan och hästen.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 910
Senast: Görel
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 613
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
438
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka