Calvaro

Trådstartare
Nu när vår altan snart är färdig så har vi börjat fundera på vad vi ska ha i landet nedanför. Det måste vara lättskött för vi är inga trädgårdsmänniskor. Soligt läge. Har funderat på någon låg buske. Eller lavendel kanske? Rosor.....finns det några lättskötta? Hur har ni det? Kom gärna med förslag och bilder!:bow:
 
Sv: Häck

Jag tycker att kattmynta är jättefint! Och lättskött också...har nog inte skött om den på 2 år och den ser fin ut!
 
Sv: Häck

Jag är väldigt svag för rosor, gärna buskrosor som i stort sett sköter sig själva.

Sådana här har jag och de heter Bonica.

Inte mina bilder.:D

Bonica%2082.jpg


bonica2300.jpg
 
Sv: Häck

Nej, det borde man väl inte få..Vore otur tycker jag:D
Vi har inte andras katter springandes runt den. Och vi har mycket katter i området.
 
Sv: Häck

Tåliga är väl annars ölandstokarna, som finns i långt fler varianter än de vita eller gula mellanhöga man vanligen ser. Finns både lägre och andra färger:

http://www.odla.nu/artiklar/tokar.shtml
http://www.kgkarlsson.nu/sommar_olandstok.htm


Precis vad jag skulle föreslå också. De har otroligt lång blomningstid också. Börjar blomma i juni, juli och håller på ända till det blir ett antal frostnätter. Goldfinger är den tåligaste varianten, upp till zon 6. Lätta att föryngra också, bara att klippa ner tidigt på vårkanten så blir det som en ny buske. Har planterat sådana som häck nu på jobbet och där tänker jag även klippa dom så att de inte är friväxande.
 
Sv: Häck

Tack för alla tips! Ingen som har något mer förslag. Kan tillägga att huset är rött och altanen är vit.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 088
Senast: Mabuse
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 136
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 265
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp