Bukefalos 28 år!

häftig bondkatt

Mammadutt

Trådstartare
Var och kikade på en 5 veckors kull bondkattungar :love:
En hona som min mamma tingat åt mej såg verkligen häftig ut.

Såklart glömde jag kameran men jag ska försöka beskriva,
hon hade som viltrand på ryggen och ett markant M i pannan sen var hon ljusgrå(silver?) mer brutna ränder på framkroppen som övergick i PRICKAR :eek: och lite cremefärgade tassar... asså hur söt och läcker som helst :D hon måste ju ha raskatt i sig tycker man....

Sen har jag faschinerats av mammas bondkatt han är stor och maffig och bara 10 mån, blå och vit med lysande gul/gröna ögon en svans som är hur stor som helst han själv är semilånghår :love: jag kom fram till att han ser ut som en ragsoll fast inte med blå ögon...

Jag ska då ta lilla prickiga flickan, och bad uppfödaren (mammas väninna) behålla den tills den är 12 veckor.
 
Varför måste hon ha raskatt i sig? En huskatt kan ju se ut hur som helst.
Jag tycker det låter som om hon är svartsilverspotted, men lite svårt att säga utan att se bild.
Spotted är inte ovanligt på huskatter.
 
är det inte ovanligt hehe jag har då aldrig sett det :) för mig är det ovanligt... :D hon såg ut som en ocicat typ :d fast med en abessiniers viltteckning.... väldigt kul teckning :love:
 
Det är inte så jättevanligt att spottarna blir "perfekta" på huskatter, oftast är de någonstans mittemellan tigré och spotted.
Men jag har träffat flera spottade huskatter.
 
....inte en till aby då da???
råkar ha en hane över efter återbud..... :angel: :angel:
Mkt snygg profil ,bra placerade öron och MYCKET intensiv färg....som sin far! :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp