Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu blev den faktiskt av, provridningen av hyresvärdens häst som vi inte kommit till skott med tidigare. Vilken häftig häst! Känslig och välutbildad. Han gav mig en wow-upplevelse. Det räckte i princip med att tänka "galoppfattning" så hade man en klockren fattning. Hyresvärden, som haft egen ridskola och alltså undervisat elever, stod och gav instruktioner. Hon var sträng :D men ibland skrek hon braaa! så det ekade över bygden. Kul! Och jag blev förtjust i hästen.

Hästen hade fina gångarter och man satt som en smäck i sadeln. :)

I förmiddags red jag lektion på ridskolan också. Jag har på sistone ofta fått rida en häst som är riktigt fin i dressyren. Förra året hade jag galoppfattningsproblem med den, men nu tycks det ha släppt. Förra veckan gjorde vi fattningar på rakt spår längs medellinjen och det gick väl sådär den gången, fel var och varannan gång och det kändes mest som tur när det funkade. Idag gjorde vi samma sak och nu satt det. Rätt alla gånger utom en, t.o.m. när vi gjorde travavbrott och gjorde en ny fattning i den andra galoppen funkade det.

Kul när det släpper :) Känns väl som med den berömda ketchupflaskan, först kommer inget, sen kommer inget, sen kommer allt (eller något sådant).
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Vet inte vart jag ska börja. Kaos i hjärnan pga inte sovit en ordentlig natts sömn på... vet inte hur länge? Man ska bara orka. Men jag...
Svar
1
· Visningar
616
Senast: SaraXX
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 461
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 161
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 125
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp