hälta som sitter i hovbenet?

F

furuskär

Min pålla har varit halt (syns i trav ej i skritt) på höger fram sedan tre veckor tillbaka. vi var på klinik och när hon sprutade hovbenet försvann hältan nästan helt. röntgen visade ingenting. hon är inte varm och inte svullen. ingen hovböld hittades. fick antiinflammatoriskt i fem dagar och har nu stått i liten sjukhage. vi skall tillbaka på måndag för kontroll.

Är det ngn som haft liknande problem?? :confused: :confused: :( :cry:
 
Låter som det skulle kunna vara en hovledsinflammation.
 
Sv: hälta som sitter i hovbenet?

Hej,
ja, det bör ju vara en hovledsinflammation och det har jag haft på min ena häst. Blev precis som din sprutad och sen butta i 10 dgg.
Sen frisk!
Vad blev din häst sprutad med?
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har vad veterinären tror är en spricka eller en fraktur på hovbenet. Vi har röntgat två gånger, första gången 8 dagar efter att...
Svar
10
· Visningar
799
Senast: kryckan
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 170
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 797
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Vinterföräldrar 23/24
  • Påsk pepp

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp