Hältutredning

Mellan 3 000 och 10 000 kr sa de på Strömsholm när jag beställde tid. Men försäkringen täcker väl det?
 
10 000!! Ja, det får jag då verkligen hoppas! Pålle är sne i höfterna och vill inte bli bra, vill bara kolla så att det inte är kotledsinflamation! Det borde välförsäkringen ta? Bäst att ringa och kolla imorgon!

//Sheena
 
10 000! Hoppas verkligen att försäkringen täcker det! Pålle har blivit sne i höfterna och vill inte bli bra, tänkte att det kanske var bäst att kolla så det inte är kotledsinflamation! Får nog ringa Folksam imorgon!

//Sheena
 
Jag ringde Agria och frågade. De sa att de inte kunde lova ersättning per telefon, men att om hästen visar symptom så ska försäkringen gå in. Gör den inte det vet jag inte vad jag gör. Vi vet inte riktigt vad vi letar efter. Kan vara vad som helst. När jag frågade om priset gav de exempel på vad en vanlig hältutredning kostar.

När jag köpte min häst markerade han efter böjprov, så jag ville ha en utredning. Väl på Stömsholm markerade han ingenting, så de tyckte att det var helt onödigt med röntgenbilder. Jag ville ha det iaf och de gick ändå på försäkringen. Jag hoppas alltså att jag kommer undan med 1800 kr på torsdag. (+ kostnad för tandraspning + vaccination)
 
Usch, jobbigt när försäkringsbolagen ger så diffusa svar! Jaja, får ringa Folksam imorgon!

Tack för svaret!

Hygglig häst förresten som inte markerar när vetrinären kollar!

//Sheena som kommer få svårt att sova inatt... 10 000...
 
Man har ju försäkring just för att den ska täcka veterinärkostnader. Det är ju bättre för försäkringsbolaget att ersätta en utredning + behandling än att i ett senare skede betala ut hela livbeloppet. Jag sover gott. Det kan nog du också göra. Om de stod för rötgenplåtarna jag VILLE ha, trots att vet. sa att det var onödigt, så är det nog lugnt! Jag ska dit i morgon. Jag kan rapportera.
 

Liknande trådar

Hemmet Finns det nån form av vinkeljärn/vinkelbeslag som man kan ha på rundade ytor? Har en pinnstol som börjar bli glapp i pinnarna undertill...
Svar
2
· Visningar
190
Senast: BernT
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
921
Senast: Anna-KarinO
·
  • Artikel
Hästnyheter Nations Cup på Stephex Masters i Belgien var en klass där momentum svängde friskt. Sverige var med i pallstriden in i det sista men...
Svar
0
· Visningar
123
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Vad kostar en hältutredning på olika kliniker? Vilka veterinärer i närheten kan utföra en kastration? Det är bara två av frågorna som...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp