Hämta hund i annat land

Sv: Hämta hund i annat land

När jag flög hem med Vanda så vägde hon ett halft kilo för mycket vid invägning hund+bur, så hon fick åka i lastutrymmet, men hade hund+bur vägt sammanlagt 8 kilo så hade hon fått åka med i kabinen.
(det var bokat plats till kabinen men hon hann bli litet för stor på en vecka.. )
 
Sv: Hämta hund i annat land

Samma krav som på allt annat handbagage oftast 10 kg inkl bur ca 25*40*50 cm stort beroende på bolag. Så du får nog jobba lite på att få in Fjant i en sån ;-)

Mobbing av de stora vovvarna som vanligt :p

Fast det är klart med skohorn och vaselin kanske jag kan få ner honom och jag har ju fått med mig 30kgs handbagage förr genom att hålla upp den svintunga väskan på ett finger :idea: :angel: :devil:

Inte för vi ska ut och resa men det är ju alltid bra att veta och ha en plan :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har hittat två passande valpkullar från en ras som jag har varit intresserad av ganska länge men som är väldigt ovanlig. Problemet...
Svar
17
· Visningar
2 263
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Hej! Nu behöver jag lite rådgivning. Om en vecka hämtar jag hem min jaktlabbevalp från uppfödaren. I hushället finns redan föräldrarnas...
Svar
11
· Visningar
1 725
Senast: Springer
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 067
Senast: cambodia
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 656
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp