Bukefalos 28 år!

Hängig kille

Geysir

Trådstartare
Kort sammanfattning: Sid är en katthemskatt på snart sju månader. Skulle kastreras för fyra veckor sen, men då vet på Evidensia bara hittade en kula fick vi en ny tid. Tre dagar efter besöket började han kräkas och kräktes tio tolv gånger mellan tio på kvällen och sex på morgonen. Vi fick tid då på morgonen när dom öppnade och vi tog blodprover samt röntgade magen. Vet hittade inga avvikelser och skickade hem oss med skonkost, Andapsin samt ett pulver jag glömt namnet på som skulle strös på maten en gång om dan.

Det var måndag för tre veckor sen. På torsdagen då jag inte tyckte han piggat på sej nog mycket tjatade jag till oss en ny tid på fredagen. Vet sövde honom och tog urinprov, inget fel där heller. Hemskickade och vet sa att det inte var nått fel på Sid

Följande tisdag var det dags för kastrering, och den gick bra säger dom. MEN, när husse hämtade Sid hade han ett sår i ansiktet och han hade bajsat ner sej utan att personal brytt sej om att torka upp? Precis vi ena op-såret

Och nu är Sid loj igen, dålig aptit hela dan, spydde duktigt imorse.... Fasar för natten, nån som vet vad som kan vara fel? Eller var jag hittar en duktig vet kring Sandviken? Han är galet rädd för att åka bil nämligen :(
 
Justja, efter kastreringen sa dom då plötsligt att Sids mage inte är ok... SHERLOCK...
 
Konstigt att de valde att kastrera honom trots att han var dålig.
Hoppas ni hittar en annan veterinär som tar hans problem på allvar.
 
Kan de reagera så på sederingen? Om de sederat med samma sak den här gången kunde man ana ett samband, eller vad?
 
Kort sammanfattning: Sid är en katthemskatt på snart sju månader. Skulle kastreras för fyra veckor sen, men då vet på Evidensia bara hittade en kula fick vi en ny tid. Tre dagar efter besöket började han kräkas och kräktes tio tolv gånger mellan tio på kvällen och sex på morgonen. Vi fick tid då på morgonen när dom öppnade och vi tog blodprover samt röntgade magen. Vet hittade inga avvikelser och skickade hem oss med skonkost, Andapsin samt ett pulver jag glömt namnet på som skulle strös på maten en gång om dan.

Det var måndag för tre veckor sen. På torsdagen då jag inte tyckte han piggat på sej nog mycket tjatade jag till oss en ny tid på fredagen. Vet sövde honom och tog urinprov, inget fel där heller. Hemskickade och vet sa att det inte var nått fel på Sid

Följande tisdag var det dags för kastrering, och den gick bra säger dom. MEN, när husse hämtade Sid hade han ett sår i ansiktet och han hade bajsat ner sej utan att personal brytt sej om att torka upp? Precis vi ena op-såret

Och nu är Sid loj igen, dålig aptit hela dan, spydde duktigt imorse.... Fasar för natten, nån som vet vad som kan vara fel? Eller var jag hittar en duktig vet kring Sandviken? Han är galet rädd för att åka bil nämligen :(
Testa att ringa ett djursjukhus, eller liknande en bit bort, och rådfråga. Kanske behöver han vätskas upp om han kräks mycket, så han inte blir uttorkad. Man behöver ju inte åka till just dom, men det kan vara skönt att få någon ny att prata med som kan komma med nya infallsvinklar som man kan ta med sin egen veterinär.
Går det att ge honom vätska i spruta i munnen? (alltså en spruta utan kanyl på) Eller kommer det upp lika fort?
 
Alltså, jag var nog otydlig, han var helt ok när det var dags för kastrering, annars hade jag inte gjort det.
10 nov var första besöket för kräkningarna, åb 14e.
25 nov kastrerades han.

Nu har han kräkts två nätter i rad, men "bara" en stor och en liten varje natt, inget hår i dom, bara olika smält mat.

Tappade förtroendet helt för vet när han kommer hem med ett sår i ansiktet och helt kladdig av bajs :-(
 

Liknande trådar

Katthälsa Vår katt, en kastrerad bondkatt på tre år, kom in för några veckor sedan med ett rejält blodöra. Helt opåverkad för övrigt vilket gjorde...
Svar
3
· Visningar
889
Senast: kolja
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 552
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 261
Senast: super
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 495
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp