Härsket smör?

Uppdatering 7.5 dagar.
Utan anmärkning.
0218DADF-2846-400B-B4AC-0EF00ED12F05.jpeg
 
Ser fram emot nästa uppdatering, fredag imorgon, får vi den då? 😇
Kan vara så.
Jag räknade fel på fingrarna i inlägget ovan. Eftersom oktober har 31 dagar skedde första provsmakning efter 8½ dag.


För övrigt konsumeras det mycket smör här. De 450 övriga gram smör ur experimentpaketet började konsumeras ett par dagar in i denna vetenskapliga undersökning, är slut sedan länge. Så också paketet efter. Igår har ett tredje 500g-paket påbörjats.
Snittar alltså typ 500g på fem dagar.

Att jag aldrig uppfattat att smör blir härsket i rumstemperatur kan alltså bero på att smör hos mig aldrig liksom får den chansen att utveckla och mogna sin smak.

Det är med en tilltagande spänning jag emotser framtidens provsmakningar!
 
Senast ändrad:
Kan vara så.
Jag räknade fel på fingrarna i inlägget ovan. Eftersom oktober har 31 dagar skedde första provsmakning efter 8½ dag.


För övrigt konsumeras det mycket smör här. De 450 övriga gram smör ur experimentpaketet började konsumeras ett par dagar in i denna vetenskapliga undersökning, är slut sedan länge. Så också paketet efter. Igår har ett tredje 500g-paket påbörjats.
Snittar alltså typ 500g på fem dagar.

Att jag aldrig uppfattat att smör blir härsket i rumstemperatur kan alltså bero på att smör hos mig aldrig liksom får den chansen att utveckla och mogna sin smak.

Det är med en tilltagande spänning jag emotser framtidens provsmakningar!
I vetenskapens tjänst får du tygla dina lustar innan sista biten går åt och plocka fram ett paket till och inmundiga.

Å andra sidan verkar ditt behov av att veta hur bra smör smakar efter mer än 10 dagar i rumstemperatur väldigt begränsat. Vilket man i sin tur kan applicera på vilken konsumtionsmängd som helst genom att omsorgsfullt skära upp den mängd som på en vecka går åt.
 
Å andra sidan verkar ditt behov av att veta hur bra smör smakar efter mer än 10 dagar i rumstemperatur väldigt begränsat. Vilket man i sin tur kan applicera på vilken konsumtionsmängd som helst genom att omsorgsfullt skära upp den mängd som på en vecka går åt.
Mitt behov av att veta hur bra smör smakar efter mer än 10 dagar i rumstemperatur är inte för egen kulinarisk upplevelse, utan grundar sig på att när jag käftar på Internet så vill jag vara uppbackad av att ha rätt i vad jag påstår. :)
 
Det har nog btw gått lite mer smör än normalt här den sista tiden. Har ätit uppstekt palt två gånger. Och då går det -även i min värld- åt ohemula mängder, först vid stekning, sedan på tallrik.
Vad gäller palt så är jag en sjuk människa.

Så 100g per dag är nog inte ett riktigt sant snitt över tid.
 
Upptäckte en sak till som går att fundera över.

Det var bra pris på smör så köte en rejäl laddning. Några paket las i frysen och några i en plåtlåda i kallhallen.
De fem som legat i plåtlådan användes den ena efter den andre utan några problem, men de två jag tagit ram ur frysen, de börjar lukta lite skunk när halva är tagen och innan den sista fjärdedelen är påbörjad så var även smaken påverkad. Båda de frysta bar sig åt likadant.
 
Det har nog btw gått lite mer smör än normalt här den sista tiden. Har ätit uppstekt palt två gånger. Och då går det -även i min värld- åt ohemula mängder, först vid stekning, sedan på tallrik.
Vad gäller palt så är jag en sjuk människa.

Så 100g per dag är nog inte ett riktigt sant snitt över tid.
En rejäl smörklick på gröten när grädden är slut ökar lätt på konsumtionen!
 
Mannagrynsgröt ger mig kväljningar, men risgrynsgröt fungerar med smör. Havren vill jag ha äppelmos eller lingonsylt till, till nöds fungerar socker men ingen mjölk till någon gröt!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp