Häst dog på tävlingsplats

Sv: Häst dog på tävlingsplats

nix, jag kollade på fel inlägg, därför att jag redigerade mitt inlägg för att rätta till misstaget. Liksom jag rättade till mitt förmodade misstag med mi hästs kolik.

men nu är jag generell igen, och det är skönt att så många vet exakt hur man ska ta hand om hästar, och framförallt andras hästar, i alla situationer, för det borde snart innebära att aldrig någon häst behöver bli sjuk eller skada sig, och det vore ju självklart idealet.
 
Sv: Häst dog på tävlingsplats

Precis! Vi har ju avlat vissa raser att vara tävlingsindivider, och jag vet många tävlingshästar som när de pensionerats rejält saknat tävlingarna, tom tynat bort när de fick "gå och ha det bra".
Och många är de hästar jag genom året träffat som är mest harmoniska när de är mitt i tävlingssäsongen! Eller de halvtokiga hästar som blivit helt fina att hantera så fort de fått börja tävla och tränas, dvs åka till olika platser och jobba.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Fälttävlanssäsongen hann inte mer än starta förrän en tragedi inträffade. I säsongens första tävling dog OS- och VM-medaljören William...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Trippeltravet på Axevalla fick en tragisk start. Hästen Miss Bubbly dog på banan i fredagens tredje V5-avdelning, vilket förstås också...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter 18-åriga Consensus, som tidigare har gått fyrstjärnig fälttävlan, dog på tävling i helgen. Naturliga orsaker låg bakom dödsfallet...
Svar
0
· Visningar
713
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En hästägare i Hedemora kommun har fråntagits sina hästar på grund av vanvård. En av hästarna dog i januari och nu har länsstyrelsen i...
Svar
0
· Visningar
483
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp