Häst försäkring - tänder

kortabenlångadrev

Trådstartare
Vad har ni för försäkringar till era hästar och täcker den tänder, dvs karies tandlossning osv.

Vet att de flesta endast (vad jag fått till mig) täcker akuta frakturer där käken är inblandad. Självklart kan detta ha ändrats😄
 
Mina täcker inte tex karies/foderfickor och dess följder osv, å andra sidan när vi gör koller så kommer man ju ändå inte upp i självrisken så finns ingen anledning att blanda in försäkringen.



En annan häst hade tandlossning och tandproblem. Men pga av att det var till följd av en gammal skada (yttre) så räckte försäkringen det sen. Kan ha ändrats sen dess.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 515
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: netschjen
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 158
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Jag håller just nu på att kika efter en häst att köpa. Har hittat en jättetrevlig men enligt säljare vart hästen halt några dagar...
Svar
0
· Visningar
395
Senast: KLilja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp