Bukefalos 28 år!

Häst i hage blev skuren med kniv

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

ne men känns ju toppen o bo i Linköping.... ska man behöva sova i stallet me hagelbössa??

sjukt att det är så låga straff på dessa sjuka brott!
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Helt sjukt ju. Hur funtade är folk.. usch mår illa o önskar dom drabbas av samma sak.

Stackars djur.

Ska iallafall kika på insider imorn och hoppas man får reda på något nyttigt därifrån.
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

ne men känns ju toppen o bo i Linköping.... ska man behöva sova i stallet me hagelbössa??

sjukt att det är så låga straff på dessa sjuka brott!
Vad är sjukt låga straff?
Låg utredningsfrekvens är snarare problemet1
Ett annat enormt problem är svårigheten att avgöra om det är ett brott eller ej.
Kniv? Vem har sett deta?
PL
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Vad är sjukt låga straff?
Låg utredningsfrekvens är snarare problemet1
Ett annat enormt problem är svårigheten att avgöra om det är ett brott eller ej.
Kniv? Vem har sett deta?
PL


Straffet är böter eller fängelse i högst två år.är inte det ett lågt straff? snälla , lä'gg dina kommentarer nån annastans, blir bara förbannad på såna som du som vill leka duktiga o försvara..vaddå vem har sett detta?? vad f-n spelar det för roll när det handlar om såna som borde bli belagda med livstid ?
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Det ska enligt uppgift även ha hittats ett nordis-sto (död) hos en uppfödare/hingsthållare i Hällestad (3-4 mil från Linköping om jag inte minns helt galet) också för inte alltför lång tid sen,minns inte exakt men runt 2-3 veckor sen.
Carinah här på Buke har nog mera koll eftersom hon är engagerad i att samla ihop uppgifter om dyl. som skett runt om.
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Carinah här på Buke har nog mera koll eftersom hon är engagerad i att samla ihop uppgifter om dyl. som skett runt om.



Mer koll? På vad?

Hur vet Carinah att alla de uppgifter som hon är med att samla in är sanna, att det verkligen är en förövare bakom skadan?

Den där listan på knivskärda hästar verkar vem som helst kunna anmäla sig till- ju fler destu bättre enligt mottagarna.Tyvärr förrekommer det, men varför ha en sådan inställning till detta att man inte kan se faran med att gå till överdrift och att allt inte beror på förövare utan faktiskt hästars egna åsamkande skador.
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Helt sjukt ju. Hur funtade är folk.. usch mår illa o önskar dom drabbas av samma sak.

Stackars djur.

Ska iallafall kika på insider imorn och hoppas man får reda på något nyttigt därifrån.

Det är inte på Insider imorgon, det är nästa vecka 12/11.
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Visst spelar det en stor roll om detta verkligen är en knivskada eller ej!! I mitt jobb har jag sett massvis av oförklarliga sårskador på olika slags djur där det inte funnits nåong anledning att misstänka människor.
Har du inget mer att komma med än att skrika på hämnd så klaga inte på att jag pekar på vissa tveksamheter!
Två års fängelse är ganska lång tid!
PL
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Oj här är det taggarna utåt kan man ju lugnt säga..Lugn i stormen :)

Eftersom jag är på fler forum och jag känner folk kring denne nordisuppfödare som sägs ha förlorat ett sto och vet att carinah är mer engagerad i de som letar upp mer info,så menar jag att hon säkert vet mer än jag om vad som händer i trakterna runt Linköping och då främst nordisstoet jag hört talas om.
Jag är lite osäker på vad som hände då jag inte varken hört mer eller läst någonstans om stoet men har för mig att det sas att den skulle ha hittats med en stör uppkörd genom vaginan.


Det kan faktiskt vara andra orsaker också ibland,det är jag fullt medveten om..
Vi hade för några år sen en incident på två ponnier där ägarna trodde att de blev piskade och rispade utmed sidorna på nätterna,det visade sig ganska snart att det var så hysteriskt med insekter på nämnda ställe så ponnierna sprang som galningar genom snårbuskar å dyl. för att bli fri från eländet.
 
Senast ändrad:
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Mer koll? På vad?

Hur vet Carinah att alla de uppgifter som hon är med att samla in är sanna, att det verkligen är en förövare bakom skadan?

Den där listan på knivskärda hästar verkar vem som helst kunna anmäla sig till- ju fler destu bättre enligt mottagarna.Tyvärr förrekommer det, men varför ha en sådan inställning till detta att man inte kan se faran med att gå till överdrift och att allt inte beror på förövare utan faktiskt hästars egna åsamkande skador.

Snälla nån, tack för äran att jag själv skulle ha åstadkommit detta jobb, men nu är det så att de hästar som finns på den listan har alla funnits här på nätet. Från olika tidningar. Vilka skulle ha anmält sig till den listan?
Ok det finns säkert ett och annat fall där hästar kan skada sig själv, men det är ju konstigt att det är mest ston som tydligen råkar sätta sig på knivar/ kvastskaft och diverse störar...
Och det är nog snarare så att det finns ett stort mörkertal dvs ett större antal hästar som skärs, där ägaren tror att hästen skadat sig.
De finns flera jag pratat med som har varit drabbade som har sett skador på hästarna som de inte anmält och senare vid nästa attack förstått att den första skadan inte heller var självorsakad.
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Vad jag vet är att carinah här har kommit med tvärsäkra påståenden om att skadade hästar behandlats med exakt dos av lugnande utan att på något sätt kunna styrka påståendet.
PL
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

ah ok..

Jag har för mig att jag läst nånstans att just detta med ev. lugnande osv har varit på tapeten i dyl. diskussioner och att man då i princip aldrig påvisat nån form av lugnande på hästarna osm råkat illa ut.
Det finns ju ett flertal ämnen man kan spåra via blodanalys så det borde ju kunna vara enkelt bevisat om de hade spår av lugnande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I måndags upptäcktes ett cirka tio centimeter långt, djupare skärsår på en häst på en gård i Ramstorp. Hästen ska ha blivit skuren i...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: Holger
·
  • Artikel
Hästnyheter Varberg. Ett ardennersto har hittats illa skuren i buk och underliv i en hage i Rolfstorp, utanför Varberg. Stoet vårdas nu på...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En hästägare utanför Sandviken, gjorde en obehaglig upptäckt när hon på måndagsförmiddagen kom ut till sin häst i hagen.... Källa / Läs...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Got2Be
·
  • Artikel
Hästnyheter (Corren) Polisen befarar att ännu en häst i Linköpingstrakten har blivit utsatt för övergrepp. Händelsen ska ha inträffat på en gård...
Svar
0
· Visningar
860
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Personalmöten
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp