Bukefalos 28 år!

Häst i hage blev skuren med kniv

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Nu drogs de större dreven upp i dessa sammanhang, själv känner jag till en bärplockare och hans fru som blev misshandlade av ett gäng stalltjejer för att de passerade genom hästhagen på väg in i skogen. Orsaken var att man trissat upp stämningen pga en vad man trodde incident med en knivskärning, denna bärplockare och hans fru bägge pensionärer blev offer för den hysteri som man fått igång.

I det fallet har PL väldigt rätt, även om exemplen var utöver det vanliga så ska det inte underskattas. Kvinnan fick väldigt stora skador, eftersom man tagit sig för att sparka på henne medan hon låg ner.:eek:
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Jag lovar att Johan inte har något till övers för att folk skriker om misshandel o avlivning av psykiskt störda!!!!
Jag tycker att det är skrämmande att så många går på detta, visar hur en mobb fungerar.
PL
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Självklart, ska man inte misshandla ngn, det är inte civiliserat. Stackars par som blev offer för sånt.

Jag är inte efter att döma nån (eller för den delen spöa) sånt får tingsrätten göra.

Däremot tycker jag att det är viktigt att trycka på efter lagändringar där det behövs då tingsrätten inte alltid kan ge ett staff som egentligen borde ges då man inte har stöd enl lagen.

*********

Tror de inte drar upp Rwanda heller i såna funderingar. Tycker PL är obalanserad.Till skillnad från Johan BF, bra att han var med i Insider mm honom kan man lyssna på.
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Fattar du inte hur opassligt det är i sammanhanget? Starta en egen tråd om det, om du nu vill, men dra inte upp det i denna som handlar om en personlig familjs tragedi.



Ja, som du redan blivit informarad om av en del andra så hade du fel-ännu en gång.:grin:


Hur kan man vara oempatisk när man är emot dödsstraff, tortyr, lynchstämmning?


Att ägaren till ponnyn är i tråden gör det inte mer acceptabelt, enligt mig, att gapa om diverse avlivningsmetoder,inte heller av den som råkat ut för brottet.
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Du verkar inte förstå att det är samma typ av drev i bägge fallen fast i olika skala. Just därför är det ociviliserat o farligt att gapa om misshandel o avrättning av psykiskt störda även här i landet.
PL
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

:bow::bow::bow:Det är bättre att ignorera vissa personer......Det är som att diskutera med en vägg:)



Ja visst, viss person är väl ex jag, som ifrågasätter dina tvärsäkra skriverier på buke om hästplågare, exakta domosedangivor, er lista som ni applåderade åt där felaktighet fanns, dina skriverier om att du vill sätta ut namn och personnumer, inte är så himla noga om någon oskyldig kommer med på ett hörn, osv osv, så smidigt att ignorera och hela tiden gå och låtsas att allt man skriver är rätt.:grin:
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Men du hade tydligen inte heller några hämningar mot att sätta igång ett drev mot mig.
Jag kan fortvarande inte begripa hur du som jobbar med psykiskt störda barn inte alls verkar reagera på avlivningsdrevet. Begriper du inte att det i slutändan har stor betydelse för hur folk ser på barnen du arbetar med.
PL



Jag undrar också, drevet som är igång mot vår brist på empati består iaf av några lärare.

Hur arbetar de i skolan med sina elever när de diskuterar tragiska händelser, kanske i närområdet, ser de mellan fingrarna när mobben kanske går igång och kräver nackskott, svärd uppkört i röva eller någon annan vidrighet?

Tänk om några av eleverna tycker det är fel med ovanstående mobb och dess förslag, blir även de som vi kallade oempatiska?
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Nu trodde jag i o s att det var Ginnies som skulle reagera, men man slutar aldrig förvånas. Och det var ni som framhävde rationalism framför empatisk förmåga, vilket jag inte gör.

Fel av dig igen, det var Boj. För Boj är väl inte jag?
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Håller med, det är skrämmande att dra upp folkmord som Rwanda...det går ju inte att diskutera med personer som går från tidelag/misshandel till såna ytterligheter. :eek:

Tur att Johan Beck Friis från veterinärförbundet har mer innanför och besitter kunskap och empati och himla tur att Eskil lovade ändringar i TV.

Det går framåt! :bump:
:bow: Verkligen, all respekt åt Johan Beck Friis.
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Självklart, ska man inte misshandla ngn, det är inte civiliserat. Stackars par som blev offer för sånt.

Jag är inte efter att döma nån (eller för den delen spöa) sånt får tingsrätten göra.

Däremot tycker jag att det är viktigt att trycka på efter lagändringar där det behövs då tingsrätten inte alltid kan ge ett staff som egentligen borde ges då man inte har stöd enl lagen.

*********

Tror de inte drar upp Rwanda heller i såna funderingar. Tycker PL är obalanserad.Till skillnad från Johan BF, bra att han var med i Insider mm honom kan man lyssna på.



Ja det var verkligen synd om dem, eftersom de inte hade med saken att göra då incidenten senare fick sin naturliga förklaring. De blev utsedda pga de gick genom hagen, och gjorde dem därmed till gärningsmän.

Självklart ska alla brott dömas i domstol, det är varken din eller min eller någon annans sak att döma någon på förhand. Dessvärre förekommer det lite här och var i dessa utspridda trådar, i ett fall där man har en förövare kanske det blir mer naturligt att denne döms på förhand. Dock kan det inte ses som naturligt att dömas för något som andra spekulerar i bara därför att.

Jag håller med och har även varit med åsikt rakt igenom, det lönar sig inte att gapa här om vad man borde göra med dessa gärningsmän, med facit i hand så är straffskalan låg. Detta är något man borde ha väckt opinion för tidigare, och inte när man har drabbats av det för då är det försent. Man får helt enkelt acceptera de straff som nu tillämpas. Man får sen satsa på att arbeta vidare med så att straffen ska skärpas i dessa fall, dessvärre tror inte jag att detta kommer att ske även om man tänker "förtydliga" lagen.
Men det är typiskt för politiker, man skickar inte in hela biffen i hundgården utan det räcker med några få ben.

Jag kan inte se någon obalans I de inlägg som PL har skrivit, med all rätt så kan jag förstå frustrationen när vissa inlägg antyder brist på empati, att man är psykopat osv. En inläggsskrivare tog sig för att gå ännu längre genom att antyda att PL själv kanske var någon hästs baneman, ruggigt säger jag bara. Det är inte så svårt att förstå hur det gick till med bl a Rwanda etc när man läser vissa av inläggen så att liknelsen drog upp är ett exempel även om det var i överkant. Tilläggas ska, det var endast en handfull personer från början i fallet Rwanda men sen utvecklades det till något fasansfullt.
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Jag håller med Boj i det mesta och väljer för vilken gång i ordningen vet jag inte att låsa en tråd om detta ämne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I måndags upptäcktes ett cirka tio centimeter långt, djupare skärsår på en häst på en gård i Ramstorp. Hästen ska ha blivit skuren i...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: Holger
·
  • Artikel
Hästnyheter Varberg. Ett ardennersto har hittats illa skuren i buk och underliv i en hage i Rolfstorp, utanför Varberg. Stoet vårdas nu på...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En hästägare utanför Sandviken, gjorde en obehaglig upptäckt när hon på måndagsförmiddagen kom ut till sin häst i hagen.... Källa / Läs...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Got2Be
·
  • Artikel
Hästnyheter (Corren) Polisen befarar att ännu en häst i Linköpingstrakten har blivit utsatt för övergrepp. Händelsen ska ha inträffat på en gård...
Svar
0
· Visningar
860
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp