Häst på bogarna

Kanske kan moderator klippa ur den del som handlar om "samma" sak som i tråden om bärighet inne på ridning och lägga in detta där? Det är ju hur som lite förvirrande att ha "samma" diskussion i ämnet på två ställen. Det är väl en bra kompromiss? Så blir ingenting förstört inne på dressyr heller.
 
Kanske kan moderator klippa ur den del som handlar om "samma" sak som i tråden om bärighet inne på ridning och lägga in detta där? Det är ju hur som lite förvirrande att ha "samma" diskussion i ämnet på två ställen. Det är väl en bra kompromiss? Så blir ingenting förstört inne på dressyr heller.

På två ställen???!!?? Men ni diskuterar ju samma sak i VARJE tråd oavsett det ursprungliga ämnet på tråden.
 
Inte i den här tråden har jag lagt in den.;)

Förstod att du skulle säga så, tyckte jag hörde det namnet nämnas, men jag ser då ingen LDR i den här filmen.

Så därför finns det inte , eller vad?
Men nu kanske du kan börja förstå att oavsett LDR så kan man plocka upp sin häst och rida den mer öppen i formen och hästen kan bära sig och sätta under sig. Det är ju omöjligt enligt dina tidigare uttalanden.
 
Frågan är väl vad du vill egentligen. Du går in i en tråd, namnger användare, kommer med provocerande uttalanden gällande dessa användare och dresas argument, misstolkar och felciterar och samtidigt klagar du på att tråden spårar ur. Förstår du din eget ansvar i trådens utveckling då?

En diskussion handlar ju om olika åsikter/uppfattningar, annars är det ingen diskussion, och diskussionsprocessen går ju ut på att man svara på varandras argument så om ämnet far iväg pga olika argument som tas upp, vems är felet om tråden far iväg från ämnet då? Den som tar upp ett argument eller den som svarar på det argumentet med egna argument, vem? Om det dessutom finns provocerande användare som drar upp gamla ämnen från gamla trådar, går till direkta personangrepp, vems är då felet om tråden far iväg? Får man tåla lite i en diskussion som man själv är aktiv i eller?

Du själv går ju dessutom in i en annan tråd i samma ämne och citerar och ifrågasätter en av dom användare som du anklagar här för att "förstöra" trådar. Vill du diskutera med dessa användare eller inte? Vågar man diskutera med dig utan att bli angripen sen för att man "förstör"?

Jag tycker du ska läsa på om vad ”diskutera” betyder. Sedan ska du ta dig en allvarlig funderare på om det verkligen är det du gör.

Är du och Brille samma person? Ni är som ler och långhalm och dyker hela tiden upp till varandras försvar mot inbillade påhopp.

Jag vill påminna om att jag anmäler alla angrepp från din sida. På mig lika väl som alla andra.
 
Så därför finns det inte , eller vad?
Men nu kanske du kan börja förstå att oavsett LDR så kan man plocka upp sin häst och rida den mer öppen i formen och hästen kan bära sig och sätta under sig. Det är ju omöjligt enligt dina tidigare uttalanden.
Jag har skrivit många gånger att hästar är fantastiska djur att göra sitt yttersta för att ryttaren ska bli nöjd, så den kan nog det mesta, men inte gör man det lätt för den då, DET är vad jag har skrivit.
 
Stillbild på häst på bogarna i den diagonala gångarten trav. Den enda stödjepunkten hästen har är ett framben, det diagonala bakbenet har inget genomtramp i kotan och har börjat lyfta från marken. Förutom att den är på bogarna har den tappat takten eftersom traven inte är diagonal.
dtmp-130400-ingrid-03.jpg

Det kan hända den bästa.
 
Man kan inte tänka som du gör.
Den här situationen handlar om ren avslappning o stretch. Hästens bakben är fortfarande aktiva o böjer sig.
Titta istället på var manken är o om den trillat ner mellan frambenen. Ja det här är också uttryck som man mer förstår om man kan koppla ihop det med känslan av det.

Den är fortfarande igång med rumpan o över ryggen som gör att den INTE hamnar i ngn DIREKT framvikt.
Samling är ngt som ska ske på sikt. man utgår från hästens naturliga viktfördelning som vi rubbar så fort vi sätter oss på den. Man vill i första hand få den tillbaka till den utan ryttare- balansen..

Bara för att bakdelen SER stark utan innebär inte att den är gjord för det- därav långsiktig träning.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 409
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: mamman
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
781
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 430
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp