Häst som anfaller.

Sv: Häst som anfaller.

okej får gå å låna nu på lovet så har jag något att göra :D
 
Sv: Häst som anfaller.

det brås på vilket humör hon är på när man ska ta på grimman. Om hon är på glatt humör så kan hon stå halvvägs in i boxen och bryr inte sig om man tar på den. MEN om hon är på dåligt humör så går hon ifrån mig men jag försöker hänga med för att kunna stanna henne .
 
Sv: Häst som anfaller.

Det är en övnings som jag inte vet vad den heter. Lärde mig den när vi hade en NH tränare ute. Det är den med rep som man ska få om hästen rör sig så ska man göra en hand rörelse så den ska backa och så slutar man gör det så fort hästen visar lite feed back. sen om man begär hästen ska gå frammåt så drar jag handen längs repet så det blir lite tryck om man säger så :confused:. helt förvirrande, men jag vet inte hur jag ska förklara det bättre...
 
Sv: Häst som anfaller.

Hej! Min häst kan vara väldigt sur och hotsam i boxen,Kan sparka,bitas mm.Det gäller att försöka att ha tålamod och visa vem som bestämer.Och att inte bli rädd.Min häst gillar inte att bli borstad han är väldigt känslig i sin hud.Jag tog ut en duktig kvinna som går igenom honom då och då. Har gett honom en del natur prudukter för mage o tarm o även för njurarna,Massage fungerar också bra på honom då njuter han.Det är ju sant att det inte finns elaka hästar.Det kan ju vara så att ens häst inte mår helt bra.Man får försöka att lära sig att läsa av sin häst. Lycka till och ge inte upp.
 
Sv: Häst som anfaller.

det där med att peta och pilla med frambenen brukar i min erfarenhet vara en liten egenhet de skaffar med tiden. kan ju vara så att ngn låtit henne vara om hon säger ifrån med benet. eller så är hon lite lekfull, retas lite med dig. varmblod vet jag inte om jag tycker det hör ihop med, dock kan ston vara på ett visst sätt. de är lite "lurigare" än valackar, lite mer humör i. föreställ dig lina i emil i lönneberga när emil kittlar henne ;)
det finns ju en orsak till att få dressyrryttare orkar lära upp ett sto tex. kvinnor har mer humör och jag tror ditt sto tillhör en av dem. rusta dig med tålamod och fortsätt älska henne så kommer ni hitta varandra på alla plan, även om ston är lite mer "svårälskade" ibland.... hihi
 

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 228
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 284
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Lutten
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 328
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp