Bukefalos 28 år!

Häst som faller ur

Vad bra, visste inte om det gällde alla träckprovsleverantörer. Jag hittade maskar som jag visade veterinären så behövde aldrig göra träckprov innan jag avmaskade första gången bara som uppföljning.
Jodå, spolmasken och blodmaskens ägg syns lätt i samma metod. Maskar är det bästa, då behövs ju inget prov! Dock är det ovanligt att vuxna hästar har spolmask. Det var inte springmask då? Samma där, det medel som tar lilla blodmasken tar den inte.
 
Vet att du redan justerat och att andra har nämnt det men 7-8 kg som programmet räknat ut låter ju toklite! Vi har liknande hösilage 10.7MJ och 95g smrp. Den hästen i stallet som mest liknar din till storleken får 15kg om dagen.
 
Vet att du redan justerat och att andra har nämnt det men 7-8 kg som programmet räknat ut låter ju toklite! Vi har liknande hösilage 10.7MJ och 95g smrp. Den hästen i stallet som mest liknar din till storleken får 15kg om dagen.

Ok antingen är höets analys inkorrekt eller är programmen konstiga. Enligt krafts rådgivare var det otroligt att hästen kunde inta nästintill 3 ggr mer protein o MJ och vara i underhull.
 
Det börjar ta sig nu.

image_zpshfqemnio.jpg
[/URL][/IMG]

 

Liknande trådar

A
Foder & Strö Har rätt stora problem med att få ihop en fungerande foderstat till min häst, och har därför lite olika frågor som jag gärna vill ha...
Svar
6
· Visningar
1 902
Senast: Allegra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp