Häst som inte får äta havre!

C

Cecely

Ska eventuellt skaffa mig ett vbl sto 8 år som inte får äta havre. Anledningen fick jag förklarat var att hennes muskler blev spända. Ägaren hade gett henne Kraft grov, men finns det inte havre i detta? Snälla jag är inte ens nära bra på detta med foder till hästar så finns det någon som kan hjälpa mig att komma på något utan havre så är jag tacksam för förslag.
 
Varför inte testa med korn? Tycker det verkar litekonstigt att hon skulle bli spänd i musklerna av havre dock? Vad i havren skulle göra det?
 
Har hästen haft korsförlamning förut eller vad menade fd ägaren? Eller är hon en av de hästar som inte tål ren havre och blir "galna"?

Du måste ha en analys på ditt hö för att vi ska kunna rekommendera dig vilket krafftfoder du ska använda.

Om du vill lära dig mer om foder kan jag PM:a dig min fodersida.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 878
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 039
Ridning Hej! Måste först av allt skriva så att ingen påpekar det: Hästen är GRUNDLIGT genom kollad i hela kroppen, röntgen för ett år sedan osv...
Svar
5
· Visningar
1 081
Senast: Fiorano
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 076
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp