Bukefalos 28 år!

Häst utsattes för grov misshandel

(TTELA)
Natten till tisdag tog sig någon in i Brätte ridskolas stall och trasade sönder ett stos könsdelar.
- Jag är så arg och ledsen och undrar hur man kan vara så grym mot ett djur som inte kan försvara sig, säger Linda Svensson, ridskolechef och ägare till det utsatta stoet som heter Romantica.

http://www.ttela.se/artikelmall.asp?version=117722
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Det finns faktiskt andra sätt att värna om våra djur än att bli vegetarian.. Alla djur som vi äter har inte plågats in i döden, man kan ta ställning på andra sätt.


:bow: :bow:
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Detta är totalt fruktansvärt! Sånt här ska inte kunna hända. Svenska rätts - och straffsystemet i Sverige är ett skämt. En våldtäktsman kan få flera månader avskalat på sitt straff om tjejen i fråga hade på sig vissa kläder, eller har druckit eller liknande. Med andra ord kan en våldtäktsman lika gärna gå in på krogen och våldta en tjej mitt framför näsan på folk. För på krogen dricker man, man klär sig lite mer utmanande än normalt och de flesta som är gamla nog att gå på krogen har haft sex någon gång i sitt liv. Då skalas ju flera månader av på straffet och mannen får sitta i en skön och mysig cell med full tillgång till tv, internet och att kunna jobba lite för att få lite pengar när han kommer ut. Det är helt sjukt! JAg tycker att en tjej ska få gå var hon vill, hur hon vill och dricka om hon känner för det utan att behöva bli ett offer. Och då menar jag offer för våldtäktsmän och för våran så kallade "rättvisa". Samma sak gäller djur. Det finns inga ursäkter för att misshandla eller behandla djur illa.

Och det här med vegeterian eller inte tycker jag är upp till var och en. Djur kommer alltid att födas upp för att slaktas och folk kommer alltid att äta kött vare sig jag gör det eller inte. Däremot kan man som djurälskare forska lite i vilket företag som behandlar djuren bäst både vid uppfödning och vid slakten. Om jag skulle vara riktigt djävulsk skulle jag kalla vegeterianer dumma eftersom grönsaker oftast besprutas vilket förorenar runt omkring åkern också vilket dödar vilda djur och speciellt insekter... ja men vaddå? Ska det vara rättvist så har väl även insekterna rätt att leva? Eller? :smirk:
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

det är ju helt vansinnit att någon kan göra så, hur äe folk egentligen funtade!!!:mad: ne usch vad arg jag blir
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Ja, och djurätande borde straffas lika hårt som barnätande.

det ovanstående menar jag som en tankeställare. Så många djur plågas på sjuka sätt, men det är ofta först när det är mysiga husdjur, katter, hundar och hästar, som folk reagerar, samma folk som sen sitter och äter upp en plågad kyckling.

:bow:

/också vegetarian
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Och det läskigaste är att om de drogat och bremsat borde ju personen ha ett hum om hästhantering, hade själv aldrig ens lyckats klura ut vad en brems var för något om jag inte visste...Det är skrämmande. Tror knappast en människa helt utan hästkunskap hade kunnat kunnat genomföra detta utan att bli ihjälsparkade.
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Asså, det är ju helt sjukt... Hur kan man göra så?
Jag började gråta när jag såg det,det är ju grymt.
Undrar hur de själva hade känt det om någon hade kommit in och... Nää, fy!
Jag skulle vilja knuffa ner dem från en skyskrapa... Eller slå dem i huvudet med en spade.
För ett tag sen (vet inte hur länge sen) tog det ju sig in några i en hage och misshandlade tre föl. De blev ju slgan med basebollträ!
DET ÄR SJUKT!!!
Fy f*n!! :eek: Stackars föl! :mad:

GAAAAAAAAAAAAH
Såna människor ska sättas bakom lås och bom tills dom dör.
De ska vara inom psykvård jämt och ständigt, helt utan någon kontakt med släkt och vänner. LÅT DEM LIDA!!!
:bow:

Man får ju fan lust att göra sönder hans *ni vet.*
:bow:


Vänta bara, snart kommer de som värnar om gärningsmännen till denna tråden också. Då ska man bjuda på saft och bulle o diskutera hans tragiska barndom tills polisen kommer.
Kommer jag till stallet och möter någon som gjort så mot min häst, hade han vart nära på död. Faktiskt. Jag skiter i dennes barndom, det är faktiskt ingen ursäkt! :mad: :mad:

/Elvira - Ska ut på jakt :devil:
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Jag fattar inte heller hur de lyckas? Mitt sto hade sparkat. Hur funkar detta? :eek:
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Det är rakt igenom sinnessjukt att förgripa sig på/misshandla ett djur.

Jag är köttätare av tvång- men va fanken, ät gärna djuren men behandla dom med värdighet och ge dom ett bra liv. Oavsett om det är en häst eller ett svin.

Vi hade en hel del sådana historier här nere för några år sedan - men dom fick aldrig fatt i puckona som gjorde det. Tyvärr... under den perioden hade vi ett baseballträ vid dörren som vetter mot stallet.. (styvfader är polis uppe på det) men som tur väl är slapp våra hästar råka illa ut och vi slapp använda slagträet.. men jag håller med en av föregående talare - skulle jag komma på någon med att skära/förgripa sig/dylikt på mina hästar så.. tja... det skulle smälla utav bara f*n.
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

:( Ja,våld föder våld,säger folk,men,den som gjort detta skulle själv bli utsatt för samma sak.
Jävla idioter!! hoppas dom får tag i dom så dom blir inlåsta,dom hör inte hemma i denna värld!!
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Döden räcker.


citerar Nelya :bow:

Och det här med vegeterian eller inte tycker jag är upp till var och en. Djur kommer alltid att födas upp för att slaktas och folk kommer alltid att äta kött vare sig jag gör det eller inte. Däremot kan man som djurälskare forska lite i vilket företag som behandlar djuren bäst både vid uppfödning och vid slakten. Om jag skulle vara riktigt djävulsk skulle jag kalla vegeterianer dumma eftersom grönsaker oftast besprutas vilket förorenar runt omkring åkern också vilket dödar vilda djur och speciellt insekter... ja men vaddå? Ska det vara rättvist så har väl även insekterna rätt att leva? Eller?
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Ja dethär med att vara vegetarian är något som jag ville vara ända sendan jag förstod vad köttet kom ifrån, var vegetarian efter det, sen sade en läkare till mej att jag var tvungen att äta kött minst en gång i veckan för min kropp klarade tydligen inte av det, jag mådde konstigt hela tiden. men nu äter ajg kött en gång i veckan med ett otroligt dåligt samvete, men det jag alltid gör är att jag köper bara sådant som är kravmärkt även mjölk faktiskt, det gynnar ju i alla fall dom bönder som i alla fall låter djuren ha relativt bra liv innan dom slaktas. Men visst kött skulle jag aldrig i hela mitt liv äta det är sånt som kalv och lamm och massa liknade, vem fan äter en stackare som inte ens har börjat sitt liv? och sen skulle jag aldrig äta hästkött såna människor är konstiga! en kille sa till mej en gång att hästar är värdelösa och att det är mat. han åkte på en jävla smäll kan jag tala om!
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Fy detta är så j"""la hemskt.
Det var två liknande fall i sommras i kungälv. Kompisens stall blev utsatt. Och ett annat i kode.
Så var det grannen till mig för 3 årsedan här på orust. En skättis som blev svårt skuren mm. Bort forslad mm
Håll koll på era hästar.
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Ja dethär med att vara vegetarian är något som jag ville vara ända sendan jag förstod vad köttet kom ifrån, var vegetarian efter det, sen sade en läkare till mej att jag var tvungen att äta kött minst en gång i veckan för min kropp klarade tydligen inte av det, jag mådde konstigt hela tiden. men nu äter ajg kött en gång i veckan med ett otroligt dåligt samvete, men det jag alltid gör är att jag köper bara sådant som är kravmärkt även mjölk faktiskt, det gynnar ju i alla fall dom bönder som i alla fall låter djuren ha relativt bra liv innan dom slaktas. Men visst kött skulle jag aldrig i hela mitt liv äta det är sånt som kalv och lamm och massa liknade, vem fan äter en stackare som inte ens har börjat sitt liv? och sen skulle jag aldrig äta hästkött såna människor är konstiga! en kille sa till mej en gång att hästar är värdelösa och att det är mat. han åkte på en jävla smäll kan jag tala om!

jag förstår alla som är vegetarian, har inga problem med det alls, men jag tycker det är tråkigt att man som icke vegetarian ska få skit för att man äter kött.
jag förstår även de som äter hästskött. Men jag avstår från det.
Tycker det är upp till var och en.
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Fy fan va sjukt! det är ju pinsamt att vara svensk i sånahär samanhang "ja nu döms du till fängelse i tre månader för djurplågeri, och då får du ett fint rum med liten tv och dator vill du ha fin mat säg bara till" Fy fan det ska vara som det är i USA. skulle jag se en som kom ut från vårat stall som hade mishandlat någon av hästarna skulle jag fan sticka sönder människan med högaffeln säger jag abar för såna människor har fan inte på jorden att göra. Alla idioter som sitter och gör lagar dom tror ju att den människan kommer att bli en bra medorgare bara för att den säger att den ångara sig, jaha precis som dom inte ljuger då! Och sen har dom massa insammlingar till rädda barnen och skcikar massa pengar utomlands, visst det är ju bra att rädda misshandlade barn i sverige men skcika miljoner utomland det hjälper ju inte dom ändå, det tar ju militären, annars hade dom ju haft hur jävla bra som helst där nere efetr alla jävla bidrag! fan kan dom inte ha insamlingar till rädda djuren istället!

Min häst hade ju blivit misshandlad när hon var ca 2 år och och stog i travstallet. hon har alltid varit lite tittig och nervös av sig och bara för hon inte stog helt stilla i stallgågen tog dom en spade och slog rakt i huvudet på hästen. nu efetr 4år är det kvar ett gigantiskt ärr under luggen. så undra hur det såg ut precis efetr. och det har ju medfört att hon är folkskygg och ogilalr männskor. Fy fan asså jag var tvungen att skriva av mej jag abar avskyr sånahär folk! ner med dom i jorden bara!

Håller fullständigt med dig.
+ att dom som gör såna här grejer skulle bli behandlade lika dant tillbaka.
Jag köpte en häst i våras som bara hade fått mat 2ggr i veckan, ni skulle sett hur han såg ut, nu är han normal i hullet och mår som en prins.....
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Håller fullständigt med dig.
+ att dom som gör såna här grejer skulle bli behandlade lika dant tillbaka.
Jag köpte en häst i våras som bara hade fått mat 2ggr i veckan, ni skulle sett hur han såg ut, nu är han normal i hullet och mår som en prins.....
Ursh stackars häst, fy fan vad kan man mer säga om dom här idioterna! blir galen på det, snart får man ju skaffa hängås på både stall och boxar!
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

jag förstår alla som är vegetarian, har inga problem med det alls, men jag tycker det är tråkigt att man som icke vegetarian ska få skit för att man äter kött.
jag förstår även de som äter hästskött. Men jag avstår från det.
Tycker det är upp till var och en.

Ja det är klart jag har inga problem med folk som äter kött, kanske formulerade fel men det har jag inga problem med, emn jag menar att jag själv får dåligt samvete. Men att äta hästkött där går gränsen för vad jag pallar och lamm och kalv och sånt, folk säger ju att dom inte äter djur som man kan ha andvändning för, "en gris kan man ju inte ha till något så då går det att äta", men en häst som bär på oss människor och hoppar runt banor med oss bara för vi inte klarar det sjäva. och det är tacken ska folk sitta och se på travet tillexempel och tycka det är det bästa som finns för att dom vinner men dom hästarna som inte vinner dom kan man ju äta upp? jag tycker det är sjukt, och det är min åsikt.
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Fy för en i helvete!!!!! Vad händer mon i den (killes) huvud???

Har hört om liknande fall (i en hage) , där försäkringsbolaget (Agria??)lovade ut en stor sum pänge till den som kunde leda till gripandet av personen, men nu har en veterinär dokumenterad (efter obduktion)att hästarna skadade sig själv????? Hur fan kan dom göra sig själv så illa att dom måste avlivas? Jag fatter ingenting!! Har två, snart 3 fina ston hemma, fan om det nogonsinn händar dom!! Då vet jag inte vad jag kunde göra!!!!!!
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

fyfan .. alltså sånt hära är ju för jävligt.. tyvärr är det inte allt för ovanligt.. hänt två hästar här i byn där jag bor... :(

det var ingen vacker syn att se om jag säger såå !!! :crazy:
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

men gud vilket j*vla svin:eek: !! Jag praoade där i sommras ....neee stackars romantica!:eek:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Upplägg nybörjarlektioner ridskola
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp