Bukefalos 28 år!

Häst utsattes för grov misshandel

(TTELA)
Natten till tisdag tog sig någon in i Brätte ridskolas stall och trasade sönder ett stos könsdelar.
- Jag är så arg och ledsen och undrar hur man kan vara så grym mot ett djur som inte kan försvara sig, säger Linda Svensson, ridskolechef och ägare till det utsatta stoet som heter Romantica.

http://www.ttela.se/artikelmall.asp?version=117722
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Men vad är det för sjuka människor som gör sådant? :eek:
Kommer bara upp fler och fler artiklar om liknande händelser. Vad ska man göra för att stoppa sånt?
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

alltså det e ju F*N inte klokt...hur sjuk får en människa bli egentligen??? för d e inte friska människor som gör sånt här...undra hur dom själva hade upplevt det???nää man blir gråtfärdig alltså...hoppas nu bara dom får fatt den J****N......:devil:
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Usch, det är så hemskt onödigt att hålla på sådär :(

Två funderingar:
- Hur mycket försenar det brandkåren vid en utryckning om man har låst stallet?
- Vad blir straffet för gärningsmannen om han/hon nu mot förmodan åker fast?
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Jag tycker att denna person som gjorde detta är alldeles sjuk!
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

var det inte ett annat liknande fall i vänersborg för ngn vecka sedan?
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

för några år sedan hände samma sak här. Men då var det med en kniv. :cry:

man blir så less, fullständigt onödigt
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

fy f*n vad hemskt...stackars häst.... :cry:
hur lyckas dom? dom måste ju drogat henne eller bremsat... annars så borde hon ju börjat sparka
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

straffet torde väl vara det "normala" i fall ang djurmisshandel i Sverige, 3 månader.. *skäms för att vara svensk*

djurplågeri ska straffas lika hårt som misshandel på barn..
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Ja, och djurätande borde straffas lika hårt som barnätande.

det ovanstående menar jag som en tankeställare. Så många djur plågas på sjuka sätt, men det är ofta först när det är mysiga husdjur, katter, hundar och hästar, som folk reagerar, samma folk som sen sitter och äter upp en plågad kyckling.
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Asså, det är ju helt sjukt... Hur kan man göra så?
Jag började gråta när jag såg det,det är ju grymt.
Undrar hur de själva hade känt det om någon hade kommit in och... Nää, fy!
Jag skulle vilja knuffa ner dem från en skyskrapa... Eller slå dem i huvudet med en spade.
För ett tag sen (vet inte hur länge sen) tog det ju sig in några i en hage och misshandlade tre föl. De blev ju slgan med basebollträ!
DET ÄR SJUKT!!!
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

GAAAAAAAAAAAAH
Såna människor ska sättas bakom lås och bom tills dom dör.
De
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

GAAAAAAAAAAAAH
Såna människor ska sättas bakom lås och bom tills dom dör.
De ska vara inom psykvård jämt och ständigt, helt utan någon kontakt med släkt och vänner. LÅT DEM
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

GAAAAAAAAAAAAH
Såna människor ska sättas bakom lås och bom tills dom dör.
De ska vara inom psykvård jämt och ständigt, helt utan någon kontakt med släkt och vänner. LÅT DEM LIDA!!!

Att det alltid ska vara för snälla straff!
Om vi t.ex. tar våldtäktsmän - Varför inte bara kastrera dem efter första gången? Varför vänta till andra / tredje gången, varför låta fler tjejer bli gravida på det sättet?

Och alla där ute, kom ihåg att ALDRIG göra någon levande varelse illa! :)

Men, jag tycker att personer som gör sånt där är farliga, och de ska hållas bakom lås och bom!!!!!!!!

kram Nicole :p
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

oj! Det blev visst flera! Sorry!
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Fy fan va sjukt! det är ju pinsamt att vara svensk i sånahär samanhang "ja nu döms du till fängelse i tre månader för djurplågeri, och då får du ett fint rum med liten tv och dator vill du ha fin mat säg bara till" Fy fan det ska vara som det är i USA. skulle jag se en som kom ut från vårat stall som hade mishandlat någon av hästarna skulle jag fan sticka sönder människan med högaffeln säger jag abar för såna människor har fan inte på jorden att göra. Alla idioter som sitter och gör lagar dom tror ju att den människan kommer att bli en bra medorgare bara för att den säger att den ångara sig, jaha precis som dom inte ljuger då! Och sen har dom massa insammlingar till rädda barnen och skcikar massa pengar utomlands, visst det är ju bra att rädda misshandlade barn i sverige men skcika miljoner utomland det hjälper ju inte dom ändå, det tar ju militären, annars hade dom ju haft hur jävla bra som helst där nere efetr alla jävla bidrag! fan kan dom inte ha insamlingar till rädda djuren istället!

Min häst hade ju blivit misshandlad när hon var ca 2 år och och stog i travstallet. hon har alltid varit lite tittig och nervös av sig och bara för hon inte stog helt stilla i stallgågen tog dom en spade och slog rakt i huvudet på hästen. nu efetr 4år är det kvar ett gigantiskt ärr under luggen. så undra hur det såg ut precis efetr. och det har ju medfört att hon är folkskygg och ogilalr männskor. Fy fan asså jag var tvungen att skriva av mej jag abar avskyr sånahär folk! ner med dom i jorden bara!
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Man får ju fan lust att göra sönder hans *ni vet.*
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Ja, och djurätande borde straffas lika hårt som barnätande.

det ovanstående menar jag som en tankeställare. Så många djur plågas på sjuka sätt, men det är ofta först när det är mysiga husdjur, katter, hundar och hästar, som folk reagerar, samma folk som sen sitter och äter upp en plågad kyckling.

:bow:

/Tigertofflan - vegetarian
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Fy F*N vad sjukt!!!!!!! HUR kan någon göra något sånt? bli dom upphetsade eller:eek: :eek: :eek:
och att misshandla försvarslösa föl:cry: :cry: förstår inte på människor ibland. Visst det är hemskt att ge sig på andra människor men de har iaf. en chans! det har inte djuren! (förutom barn då):( usch usch usch
 
Sv: Häst utsattes för grov misshandel

Fruktansvärt, det här är mardrömmen, det finns många sjuka människor. Hoppas gärningsmannen åker på en likadan behandling själv. Har inget som helst medlidande med sådana människor. Bunta ihop och låt dom misshandla o slå ihjäl varandra. Att ge sej på oskyldiga, värnlösa människor och djur är så jävla fegt.

Ja, och djurätande borde straffas lika hårt som barnätande.

det ovanstående menar jag som en tankeställare. Så många djur plågas på sjuka sätt, men det är ofta först när det är mysiga husdjur, katter, hundar och hästar, som folk reagerar, samma folk som sen sitter och äter upp en plågad kyckling.


Det finns faktiskt andra sätt att värna om våra djur än att bli vegetarian.. Alla djur som vi äter har inte plågats in i döden, man kan ta ställning på andra sätt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp