Hästägare vil ha skadestånd

Sv: Hästägare vil ha skadestånd

En del av mig säger korrekt, samtidigt kanske de behöver träning i att flyga på låg höjd av någon anledning. Vad vet jag? Tycker att om det är på det viset borde stallägaren ha ansökt om flygförbud över gården. Jag hade en granne som fick det med förklaringen "då är det ert ansvar när mina dyra travhästar gör sig illa pga er" eller nåt sånt och det ville de inte riskera.
 
Sv: Hästägare vil ha skadestånd

Tycker det är bra, folket i luften borde ha lite respekt för det dom flyger över.
 
Sv: Hästägare vil ha skadestånd

Det går att ringa och be dom "ringa in" din gård , då ser piloterna var de ska undvika att flyga över.
Har själv gjort det och blev väldigt väl bemött.
Troligtvis får man uppdatera år för år kanske , då helikoptrarna åter igen "slickar trädtopparna" över betet här ..
Men då jag har andra hästar nu mot då 2010 när jag ringde , så har jag inte ringt igen.
Hästarna som går nu vickar inte ens på ett öra när de passerar :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Mariestads kommun tvingas nu betala skadestånd till sedan personal från kommunen orsakat att en häst skadats. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
649
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Fotografera och märk dina prylar och ifrågasätt billiga begagnade prylar på nätet. Det är polisens uppmaning till hästägare i trakten...
Svar
0
· Visningar
655
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Veterinärrådgivning för smådjur via mobilen och datorn har funnits hos en digital klinik i drygt ett år. Från och med i dag kan även...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ackumulatorhoppningen drog igång lördagskvällen i Scandinavium. Klart snabbast var Werner Muff, som bra gärna ville ge Escoffiers ägare...
Svar
0
· Visningar
250
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp