"Hästar bättre än aktier"

Sv: "Hästar bättre än aktier"

Det kan jag tänka mig! :rofl:
Men det finns säkert lika många risker, då det är levande djur som kan skada sig!:cool: :p
För skatteverket är det ju svårare och måste hålla sig mer uppdaterad! :cool:
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästar bättre än aktier"

Intressant artikel, och ännu intressantare att läsa om hästhandlaren som taxerar för mellan 22´000 och 121´000 dom senaste åren som köper och säljer hästar i miljonklassen. Var är skattemyndigheterna här? Är nog dags att skattemyndigheterna börjar få upp ögonen för alla svarta pengar inom hästbranschen........:cool:
 
Sv: "Hästar bättre än aktier"

Nej, istället försöker de bli av med alla små hästföretagare - som vill ha företag och göra rätt för sig.
 
Sv: "Hästar bättre än aktier"

Jag fick bråka i nstan ett år för att få min F-skatt. Skattemyndigheten hävdade att jag bedrev mitt "fritidsintresse" och jag fick inte tävla hästarna som ingick i företaget. Hur ska jag då kunna sälja dem kan man fråga sig? Till slut, när jag rakt ut frågade var jag skulle göra av alla pengar jag under ett års tid samlat på hög i madrassen fick jag F-skatt. "Jaha, får du in pengar?" Vad tror de? varför tror de jag vill ha ett företag? För att "slippa momsen" som många så fint uttrycker det? Jag förvaltar ju bara statens pengar i form av moms. Mitt företag är inte beroende av den...
 
Sv: "Hästar bättre än aktier"

Man får ju sälja 6 hästar om året "svart" ser man då till så att hästarna har lite olika ägare är det inte så svårt att komma upp i ett högt antal hästar som kan säljas lagligt svart.
 
Sv: "Hästar bättre än aktier"

Nej, istället försöker de bli av med alla små hästföretagare - som vill ha företag och göra rätt för sig.

Det är klart. Alltid lättare att göra sig av med små personer än stora företag. Hur många småföretagare har råd med skickliga jurister tex?:grin:
 
Sv: "Hästar bättre än aktier"

Till slut, när jag rakt ut frågade var jag skulle göra av alla pengar jag under ett års tid samlat på hög i madrassen fick jag F-skatt. "Jaha, får du in pengar?"

Hahaha. Ja då blev det intressant, först när de fattade att de kunde gå miste om nån krona till staten :grin::angel:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 126
Senast: Mabuse
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 143
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Har sysslat med hästar i över 30 år och varit en riktig hästnörd större delen av dem. Hade ett uppehåll efter gymnasiet på 6 år och...
2
Svar
30
· Visningar
4 210
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 764
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp