Hästar födda 2016 (forts)

Här står man med en skadad häst när man väl började komma igång.😕
Tog in henne från hagen för 2v sedan och då hade hon skurit upp ett sår nere vid kotan.
Så nu är det sårvård som gäller, men får väll vara tacksam att det är vinter och inga flugor.
Hon är inte halt, ingen feber och pigg och glad så får ju vara glad att det inte är värre. Men det tar ju sådan tid för sår att läka och jag vill ju rida och träna nu.
Förhoppningsvis är vi väll igång igen om några veckor.
 
Här står man med en skadad häst när man väl började komma igång.😕
Tog in henne från hagen för 2v sedan och då hade hon skurit upp ett sår nere vid kotan.
Så nu är det sårvård som gäller, men får väll vara tacksam att det är vinter och inga flugor.
Hon är inte halt, ingen feber och pigg och glad så får ju vara glad att det inte är värre. Men det tar ju sådan tid för sår att läka och jag vill ju rida och träna nu.
Förhoppningsvis är vi väll igång igen om några veckor.
Usch jobbigt! Hoppas hon läker snabbt!
 
Vi tuffar på. Framförallt galoppen börjar ta sig, hittar mer och mer bärighet och det har vi verkligen kämpat för länge😁

Jag har bestämt mig för att vara supernoggrann en period med fokus på att förbättra reaktionerna för både hand och skänkel. Det är bättre än innan men fortfarande för långsamma och för små reaktioner. Tror vi snabbt kommer komma framåt nu om jag bara ger mig fan på att hålla fokus på detta 😁👍
8B9CC454-BF1D-4B8F-9CDA-85B23C35C7FD.jpeg
 
I helgen tog jag nästa steg i Noellas utbildning!
Testade på terrängträning för fösta gången!😃
Noella har ju aldrig sett sådana hinder innan, men hoppade allt utan större tvekan.
Hade inga problem med att bli uppstallad en natt i nytt stall.
Hon är verkligen den perfekta 'tanthästen". Ställer upp på allt jag hittar på, alltid på bra humör, har arbetsvilja och verkar tycka allt är roligt.
Älskar min lilla häst så mycket!❤️
20230318_161655.jpg
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 879
Senast: Valle
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: valy
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
402
· Visningar
50 635
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp