Bukefalos 28 år!

Hästar ihjälkörda av pendeltåg

Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

Jag lider med dig 'Pålletossig' och er andra som har förlorat hästarna i denna olycka, den utanför Nynäshamn där 5 ridskolehästar dog och med er andra som har förlorat era älsklingar.. tycker synd om er!! :cry:

Förstår inte varför de inte sätter upp viltstängsel eller liknande runt banan och det drabbade områdena..! Är inte det en bra idé?


Jag är glad för att min älskling är i livet och hoppas att allt reder ut sig för er nu! Tänker på er!



R.I.P alla hästar & ponnyer som omkommit
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

Viltstängsel hade tyvärr inte hjälpt i det här fallet, de tog sig in via en bilvägskorsning. Och när de väl är på spåret blir de ju snarare instängda av stängslet, och kan inte fly när tåget kommer.

Tack för alla kramar och allt stöd, jag kan dessutom nämna att gården blivit inspekterad idag och alla stängsel och allt godkända, så det har inte begåtts några fel alls från de som hade stallet eller så.

Det var bara en hemsk olycka. Jag kan bara hoppas att hon visste hur mycket hon betydde för mig och att hon inte föräter sig på allt gröngräs i hästhimlen.

Kram på er allesammans, och tack.
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

jo, ett hästhuvud.. tänk dig att den smala snösträngen är på nosryggen, som en strimbläs.. syns ju tydligt
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

hästen, eller snarare resterna av den är väl det som ligger framför tåget, vid den högra sidan av tåget?
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

Jag vet precis hur du känner, tro mig . Min sköthäst dog i den tidigare olyckan:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:


*kram*
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

Oh fy vad tragiskt:cry: .
Lider med hästägarna, men tack och lov dog dom på en gång och slapp lida


:cry: :cry:
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

Shout Whisper skrev:
Jag vet precis hur du känner, tro mig . Min sköthäst dog i den tidigare olyckan:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:


*kram*


Vilken sköthäst då Lovisa ? usch vad hemskt :cry:
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

Fy vad hemskt!! :cry: stackarna!!!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (DN) En skenande häst utan ryttare, men fullt ryttarutrustad med sadel och träns, orsakade stor uppståndelse där den rusade genom öfre...
Svar
3
· Visningar
2 312
Senast: Messy
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Nära hundra hästar i stallarna, men ingen hästlukt. I Livgardets, Beridna högvaktens och polisens toppmoderna, ombyggda stallar...
Svar
0
· Visningar
819
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Det var en gång en vit häst. Det var den första vita hästen, och efter den kom fölungar med samma blekande anlag att spridas över...
Svar
0
· Visningar
1 317
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Dagens Nyheter) När chocken efter beskedet om att de två OS-guldmedaljörerna i hoppning, irländaren Cian O´Connor som vann...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp