Bukefalos 28 år!

Hästar ihjälkörda av pendeltåg

Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

Usch!!! Fy f*n för att råka ut för något som detta, det sved i hela kroppen när jag läst inlägget! De stackarna hade sökt skydd och sen blev allt så fel. :cry:
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

usch d e så hemskt :(
Våran veterinär var här tidigare ikväll och kollad epå våra katter och det var hennes patienter som omkom :(
så himla hemskt :cry:
skulle aldrig överleva själv om nåt sånt här skulle ha hänt mig...
hästarna är ju min värld :love:
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

Nordsvensken var min lilla flicka ... så jag kan berätta att det känns precis så hemskt som man kan föreställa sig. Om inte värre. Jag vet inte om jag kan minnas hur man andas längre.
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

Lider med dig nåt fruktansvärt, vilken mardröm du måste genomgå nu :cry:

Ta hand om dig *kram*

:(
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

Tack ... kramar är sånt som gör att man orkar. Och jag hoppas att alla förstår vikten av att alltid gå ifrån stallet med en känsla av att vara nöjd och trygg, och att alltid ge sin älskling lite gos och kutter det sista man gör. Det gjorde jag igår kväll, och det är en enorm tröst just nu, att vi fick så mysiga sista timmar.

Samma sak gäller nog alla vänner, och all familj. Skiljs aldrig som ovänner. För man vet aldrig. Min tjej och hennes kompisar skulle bara ut på äventyr, forcerade en massiv inhägnad för att komma ut och tramsa lite i snön. Det var bara ren otur och en hemsk olyckshändelse.

Jag saknar henne trasigt.
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

Lider med dej i detta elände din häst råkat ut för. Var med om samma sak i november, då min 4-åring blev påkörd av tåget. Var iaf tacksam för att det går fort när nåt sånt här sker, hästarna hinner INTE lida.
Ta hand om dej!
MVH Tuttiboo
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

Jag lider också verkligen med dig, jag förlorade min häst för 1 vecka sedan så jag vet precis hur du känner dig..det är fruktansvärt att förlora sin älskling!
Det blir så tomt :cry:
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

Men mitt i all sorgen inser jag ändå att jag vill fortsätta, och skaffa mig en ny kompis. Och det känns ju bra iallafall, att jag inte bara vill sluta helt. Jag var ute och klappade lite mular i stallet bara för att känna känslan. Och den fanns kvar. Jag glömmer henne aldrig, men man måste gå vidare så snart det går.
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

Jo..livet måste ju gå vidare... och det gör det, men det är svårt i början... Det blir ju lättare med tiden, men det är ingen större tröst för dig en sådan tragisk dag som denna :(
Jag känner enormt med dig, och de andra hästägarna... så sorgligt, så tragiskt...
Som du skrev, hon skulle bara ut på lite äventyr, och så slutar det i katastrof :cry:

Jag kan bara föreställa mig hur ont det måste göra att förlora sin vän på det här sättet. Skickar hundratalet varma kramar till dig!
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

:cry: Vilken tragisk olycka! :cry: Att skiljas som vänner ska man alltid göra! För man vet aldrig vad som väntar... I söndagsnatt gick en pojke bort på mitt jobb ena dan firade vi hans 13 årsdag nästa morgon fanns han inte mer :cry: :cry: :cry: Det enda man kan göra efteråt är att tänka på alla fina minnen krama och stötta varandra.
Ta hand om dig och många kramar till dig och alla andra som behöer en. MVH/Marwinette
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

Fy så hemskt! Skulle inte klara av att de hände mina älsklingar nått! Kan inte ana hur ont de gör för er som mist dom här hästarna. Lider verkligen med er! *många varma kramar*
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

fy fan va hemsk! usch..

sorgligt..
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

Usch va hemskt! Karm till dig som det drabbade! Lider verkligen med dig!!
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

Fy så fruktansvärt hemskt! Lider verkligen med er ägare till dessa pållar! Kramizar
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

är det bara jag som ser hästen på den här bilden? :crazy:

bild från artikeln
3585_92522.jpg
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

Jag ser inte hästen, Linn, jag ser bara stenar, ett berg
 
Sv: Hästar ihjälkörda av pendeltåg

Snyft! fy vad hemsk! jag var tvungen att gå utt och kolla om våra hästar var kvar i stallet, usch lider med dig som förlorade en häst :cry:

hästar är mitt allt och lycklig ägare till ett busigt gotlands russ :love:

gud jag rös i hela kroppen när jag läste nyheten.
jag skulle hälre dö en att se min häst ligga död, överkörd av ett tåg. :cry:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (DN) En skenande häst utan ryttare, men fullt ryttarutrustad med sadel och träns, orsakade stor uppståndelse där den rusade genom öfre...
Svar
3
· Visningar
2 311
Senast: Messy
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Nära hundra hästar i stallarna, men ingen hästlukt. I Livgardets, Beridna högvaktens och polisens toppmoderna, ombyggda stallar...
Svar
0
· Visningar
818
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Det var en gång en vit häst. Det var den första vita hästen, och efter den kom fölungar med samma blekande anlag att spridas över...
Svar
0
· Visningar
1 317
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Dagens Nyheter) När chocken efter beskedet om att de två OS-guldmedaljörerna i hoppning, irländaren Cian O´Connor som vann...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp