Hästbussar

malumbub

Trådstartare
Ni som har sådana; vad har ni för nåt och hur funkar de? Nöjd? För-/nackdelar? Inköpsplats? Tips till en ev framtida bussköpare?
 
Egenombyggd :angel:.
Fungerar bra.
Nackdelen är då att våran ramp bara går att fälla rakt ut, så vi måste lasta i backe. Den är dessutom svår att sopa ur :p.
 
Har iof bara en lastbil med plats för 2 bredåkare el 2 ston med föl. Den är ett hemmabygge som hästarna gillar skarpt. Sidolastning med en häst in först sedan mellanvägg och sedan den andra hästen. Gott om utrymme framför samt ett strot bo/lastutrymme bak. Tyvärr bara plats föe 3 peroner i körhytten. 3 öppningsbara fönster samt taklucka.
nackdelen är att det är svindyrt att reparera om man inte har en gubbe som gillar att meka (vilket min inte gör :mad:)
 
Ja, det är väl en bra förutsättning om det finns nån som gillar att mecka och som vet hur man ska göra för att det ska funka. (Själv försöker jag lära mig om allt möjligt...)

Är det någon som hyr? Hur funkar det?

Jag är speciellt intresserad av bussar som man kan köra på B- eller BE-kort... Nån som har en sån?
 
Jag skulle behöva få tag på en buss för B-kort till sommaren... Nån som vet var man kan hyra?!? :confused:
 
Beroende på¨när så kan du få hyra min lastbil, med du måste fylla på olja först, den läcker lite.....
 
Skojar du med mig?

Jag och mirage behöver en buss typ perioden 11/7-9/8, för vi ska till Ängelholm och sen till Rimboritten...
Hur mkt får man lasta i din buss?
 
man får lasta lagligt runt 600 kg men jag stoppar i båda cobstona +2 föl utan att det märks någon skillnad på bromsar o dyl. De torde tillsammans väga runt 1400kg.......
Ska bara kolla mina utställningar för de ligger precis i de krokarna (datum mässigt alltså) Golvet är förstärkt därav att jag inte får lasta så mkt, golvet vger så mkt nu. :)
 
Ok...
Hmm... Vi har ett sto som väger ca 530 och en vallack som väger ca 600... Det vore kul att slippa hyra två släp, för då måste man vara två som kör och grejer...så det vore verkligen kul att hitta en buss där vi kan lasta båda hästarna...
 

Liknande trådar

Utrustning Söker tips och bilder på dekaler till hästbuss. Någon firma i Sthlm som utför ?
Svar
1
· Visningar
333
Senast: Habina
·
Utrustning Är det någon som har selen Drive out Duo Plus? Är ni nöjda? För- och nackdelar? Ska mäta lite i helgen och kanske klicka hem en sådan...
Svar
0
· Visningar
94
Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
696
Fordon Jag och min man funderar lite på om vi ska köpa en mopedbil som komplement till våran bil (minibuss så ingen man gärna kör i stan med)...
Svar
5
· Visningar
525
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp