Status
Stängd för vidare inlägg.
Araben som jag ridit i några veckor nu har åkt till Gotland för att springa ett distanslopp så jag har huxflux fått byta häst. Hon har ju ett antal hästar.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om att få byta häst så där rakt av bara. Hästen jag fick byta till var dock inte "my cup of tea". Visst, han var jättesnygg, snäll att hämta i hagen och snäll att rida. Men han var lat.

Det tråkigaste med den hästen var dock hur han uppförde sig vid skötseln. Han kunde inte stå still för fem öre. Ingen borste som jag provade dög och att borsta i ansiktet var jättehemskt oavsett hur jag gjorde. Att lyfta på benen för hovkratsning tyckte han var så jobbigt så det gick inte att stå still på tre ben. Han knäade och hade sig. Att få benen borstade var riktigt äckligt och otrevligt och han lyfte dem hit och dit för att få slippa. Likadant var det efteråt när jag skulle smörja hans karleder med helosan och kronränderna med hovfett. Han tyckte bara att jag skulle ge fan i att röra hans ben och hovar.

Lyckligtvis sparkades han inte och bet inte heller men en häst som beter sig så är bara så dryg att hålla på med. Det är helt enkelt inget för mig. Tacka vet jag P som står som ett ljus i gången, lyfter på fötterna när han ska och inte när han inte ska och tycker dessutom att ansiktsborstning är världens skönaste grej.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 161
Senast: __sofia__
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
911
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I helgen har jag varit på CR-kurs. Temat för helgen var Alexanderteknik. Lördagen började med ett ganska långt teoripass med praktiska...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Bara en enda ridlektion denna vecka också, och jag vet att det är bra för min arm men det känns lite futtigt... Nästa vecka är jag dock...
Svar
0
· Visningar
589
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp