Hästdilemma

Vad är egentligen en "billig häst" som någon/några här anser att TS absolut ska undvika att skaffa?

Jag misstänker att man istället menar "en häst med hälso- och/eller beteenderelaterade problem, som är billig för stunden men dyr i drift".

Man kan köpa friska, fräscha och rimligt utbildade hästar av mindre populära raser för väldigt lite pengar i absoluta tal, utan att det är något som helst fel på de hästarna.

Annars så tror jag att man ska skaffa sig en häst, även som student, om man anser sig ha tid, dvs är beredd att avstå en del annat som hör studentlivet till, som festande och utlandsresor, och inte minst har den bufferten i pengar som många nämnt.

Allt möjligt oförutsett kan hända, och gör det gärna samtidigt, så 20.000 - 30.000 är nog lämpligt att ha undanstoppat.

Eftersom billig står inom citationstecken så handlar det just om det du skriver.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 033
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 059
Senast: tuaphua
·
Anläggning Alltså... Jag hade igår samtal med stallägaren som sa att hen behöver höja hyran med ca 1000kr/häst/månad och jag kommer inte ha...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
12 915
Senast: Mia_R
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 925
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp