Hästens tänder

S

Snögubben

Hej,
Jag är väldigt dålig på hästens tänder. Min 5 ½ åring har fått en tand i överkäken en liten bit bakom framtänderna. Den har kommit fram helt på ena sidan och är ganska vass. På andra sidan ligger den fortfarande under tandköttet. Jag trodde att det var vargtänder, men efter att ha kollat på Hästliv förstår jag att det inte är det. Vargtänderna sitter ju mycket längre bak. Finns det någon som kan förklara vad detta är för tänder. Han har blivit jobbigare i munnen sen denna tand fram. Dock, är jag inte 100% säker att den kommit nu och att han inte haft den sen tidigare.
Tack på förhand!
 
Det låter som betar. Helt normalt. Att han är tjorvig i munnen är troligtvis för att de nyss kommit upp.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 224
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Har nyligen köpt en importerat en häst från Irland av ett svenskt säljstall, och det irländska passet ifråga bestämmer hästen som...
2
Svar
21
· Visningar
2 996
Senast: Lobelia
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 051
Senast: tuaphua
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
786
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp