Bukefalos 28 år!

Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Vi råkade ut för denna hästhandlare och fick vara rejält otrevliga innan vi fick rätsida på saken.
Skickade en häst som knappast sett varken mat eller motion under lång tid, visade sig sedan vara en häst som vandrat runt på många ställen under några månader.
Bara genom att läsa artikeln fick jag misstankar om vem det kunde handla om, lite "nätforskning" och misstankarna besannades.
Jag har fortfarande ont i hjärtat av att tänka på den stackars hästen som skickades tillbaka ...
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Jag som inte har en aning om vad det är för hästhandlare undrar ju om det är otur eller att hon är totalt oärlig?

Jag har köpt min häst av en hästhandlare, och hon hade visst bara genom åren haft en enda tvist med en köpare.
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

:eek:OTUR???:eek:

rent oärlighet och brist på respekt för både männiksor och djur
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Det finns nog många oseriösa hästförmedlare här i landet, mera än man tror.

Tycker så synd om hästar som är som vandringspokaler köpte en för några år sen som en handlare hade gömt längst in i stallet, visst det var ingen lätt match att få ordning på han men det gick hade 2 underbara år tillsammans med honom innan han fick vandra vidare på de evigt gröna ängarna.
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Oj ja det finns det, absolut. Men tjejen i fråga är absolut ingen seriös en. Our har hon knappast haft..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

kl

tråkigt att folk ska handla med djur som de våre saker...

är det ett stort eller litet stall?
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

litet, hon har sju boxar men på sommaren har hon fler hästar.
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

har tyvärr kunnat konstatera att denna hästförmedlare genom bekanta och vänner numera säljer sina hästar ändå genom privatannonser m.m men kan inte sluta att ge råd att alltid kontrollera ordentligt och besiktiga hästen själv och provrida den själv flera gånger och vid olika förhållanden!!!
Köp aldrig grisen i säcken!! Kan inte dessa oseriösa människor stoppas som framförallt ger sig ut för att vara "hästmänniskor"..nej de är djurplågare!!! Tiden tycks stå still i lagens händer för "hästhandlare"!
Tack för ordet
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Inte bara på sommaren... :crazy:

När jag hade med henne att göra för 2-3 år sedan hade hon 10-talet hästar och fyra boxar...
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Och hon blev anmäld till miljö- och hälsokontoret i november när hon hade hästar gående ute utan vindskydd och ligghall.

Immer
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

*KL*

Jag har inte personligen varit i kontakt med denna människa men ändå många gånger blivit förundrad och misstänksam när man sett annonserna på hemsidan.

Döm också om vår förvåning när en häst som ridskolan lämnade tillbaka till en förmedlare/skojare i Jnkp fyra dagar senare låg ute på hennes hemsida med helt felaktig information och kostade nu det fyrdubbla...:eek:

Hästen i fråga var ett KWPN sto från Danmark som skulle passa "utmärkt" som ridskolehäst enligt den förste säljaren. Den visade sig vara knappt ridbar och en typisk körhäst, såg ut som en fuxig frieser....Urkänslig o stissig. Efter många om och men, med hot om stämning gick köpet tillbaka. Och fyra dagar senare fanns den i HBG och kostade 70.000 kr. Hur kan man sälja en häst som man omöjligen vet ngt om? :mad:

Nä, usch och fy för oseriösa hästhandlare!
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

när jag var där och praoade hade hon 50 hästar, och 7 boxar. Iofs var det i September.. Hon tvingade oss att vara uppe och måla hennes stall till 2 på natten.
När vi frågade vad hon skulle gjort utan oss svarade hon : "då skulle jag ringt in några polacker, men det skulle inte varit lika billigt."

Vi fick också se filmer på galna bockande hästar som hon sedan sålt dyrt, så hon vet om att dom är galna. Min kompis slänges även upp på en häst barbacka när handlaren sprang bakom och skrek så hästen blev livrädd.
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

JO tack, jag vet vem denna människa är.
Jag har själv blivit utsatt för henne för 2 år sen.
Mkt oseriös och opålitlig.
Hon tog pengar från mig oxå, fikc dick tillabka dom efter hot om stämning.
mkt hästar och dåligt med stallplatser.
Hästen jag kollade på stog med en annan häst i 6*6 meter.
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

hästen som är såld finns ju här på buke...

tänkte på en sak bara.
denna person har ju sålt hur många hästar som helst.
är 4 stämningar det "enda" som personen fått?
i rent % sätt så är det ju rätt så lite om man jämför hur många som blivit sålda.??

jag är inte för ngn sida...o man ska aldrig lita på hästhandlare (!!) men...hästar är ju levande ting och jag anser att man måste i vissa fall även tänka på att alla hästar funkar inte i alla hem.
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Nej, det är inte det enda. Det är många som gjort upp i godo då hon insett att hon inte kan vinna. Undrar hur många som inte gått till advokat efter att ha försökt resonera med henne? Hon är oerhört manipulativ och bra på att övertyga om att hon har rätt och hon vet ju eftersom hon sålt X antal hästar genom åren.

Sen är det säkert många som resonerar som min bekant som blev lurad - "jag KAN inte lämna tillbaka en stackars häst till det stället".
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Också har vi då sidospåret om alla travare hon "samlat in" med löfte om nya, trevliga hem och som egentligen åkt till Italien medan de gamla ägarna är övertygade om att älsklingen lever hos nya ägare. Bara vänta tills det kommer upp i debatten.
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Shit, och den tänkte vi köpa häst av :eek:
Tur att det inte blev så.
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Vi har köpt häst av denna försäljare. Vilket inte gick smärtfritt. Hästen var inte alls vad hon utmålade den för att vara. Försökte häva köpet, men kände sedan, efter otaliga mail och telesamtal att vi absolut inte ville lämna tillbaka hästen dit....
Mailen var rätt så fascinerande där hon ljuger och pratar mot sig själv i samma mail. Har aldrig förr varit med om maken...

Fast jag tycker det är ganska kul att läsa i hennes gästbok på hennes hemsida.
Verkar inte som om hon har nån koll alls eftersom hon inte vet om det är ett sto eller valack hon säljer:

En köpare har skrivit detta:

2008-01-03 12:37:51
Allt går bra med "Robban" & han är en UNDERBAR ponny, har redan hoppat 1 m & kommer säkert att vinna allt i sommar. Men när vi kom hem så märkte vi att "han" var ett sto ? Vi döpte henne till Qwini .. MvH

Till svar fick hon:

2008-01-11 00:19:21
Hej Matilda. Inga nya hästar på väg in. Hej Cecili. Don är såld till en Ridskola i norrland. Hej L. Har haft mycket att gör men kommer en del uppdateringar ikväll. Hej Malin. Flisan har okänd stam. Hej C.J. Uppdateringar sker ikväll. Hej Tova. Haha. Jo jag hörde det, så kan det gå. Hoppas allt går bra och håll mig gärna uppdaterad. Hej Ida. Ja julkortet har kommit, jättefint. Tack. Ha d bra alla. Mvh Madde

Skönt att hon lägger ner. Hon har verkligen inte gjort detta för hästarnas skul. Oseriös, oseriös!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Helsingborgs Dagblad) Hästen var illa ute och gick ner 100 kilo. Men nu är Bocelli på gång igen och Rose Mathisen kan sikta mot OS...
Svar
0
· Visningar
603
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Helsingborgs Dagblad) Ungefär en tredjedel av alla som har häst i Sverige tjänar pengar på dem och mer än var tredje hästhållare ser...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: No1
·
  • Artikel
Hästnyheter (Helsingborgs Dagblad) För första gången någonsin välkomnades de stora hästarna att hoppa Trettonspelen. En klass varje dag var vigd åt...
Svar
0
· Visningar
717
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Helsingborgs Dagblad) Hemma i stallet och på ridanläggningen hos Viarps Kör- och ridklubb är hästarna lugna och trygga konstaterar...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp