Bukefalos 28 år!

Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Litet tillägg

Måste oxå få påpeka att de försäljningsstall hon samarbetat med inte heller verkat helt seriösa. Finns ett stall i Västervik, ett i Göteborg och ett i Påarp som hon samarbetat med. De ljuger som hästar travar för att hålla fasaden uppe åt varandra...

Har det inte fungerat att sälja hästen på ett ställe, har hästen helt sonika transporterats till nästa stall, för ny annons, ny beskrivning osv.

Stackars hästar som fått byta stall & miljö så ofta...
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Också har vi då sidospåret om alla travare hon "samlat in" med löfte om nya, trevliga hem och som egentligen åkt till Italien medan de gamla ägarna är övertygade om att älsklingen lever hos nya ägare. Bara vänta tills det kommer upp i debatten.

Har du belägg för att denna hästförmedlare gjort sånt?

/KT
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Också har vi då sidospåret om alla travare hon "samlat in" med löfte om nya, trevliga hem och som egentligen åkt till Italien medan de gamla ägarna är övertygade om att älsklingen lever hos nya ägare. Bara vänta tills det kommer upp i debatten.

Hur kommer det sig att du har sådan insikt om detta??
Man kan inte bara "anta" att hon gör det!
Du ska nog ha riktigt med bevis innan du kommer och påstår nått sånt, skitsnack kan lätt slå tillbaka på en själv i slutändan.
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Ja, och iom att de flyttar hästarna mellan varandras stall ser det ut som att det är en jäkla rullians i det egna stallet. Hästar kommer och går hela tiden, men hur många blir egentligen sålda till "riktiga" hem?
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Hur kommer det sig att du har sådan insikt om detta??

Jagvet har kanske sett de ofta förekommande annonserna som denna hästförmedlare lade ut, bl a här på Bukefalos radannonser? "Slakta inte, jag köper ditt varmblod för max 500 kr och ordnar ett nytt hem till den" stod det i annonsen.
Märkligt nog hade h*n aldrig en enda annons på sin hemsida om varmblodstravare till salu/omplacering.

Immer
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Himla märkligt, jag har en kompis som köpt en travare av henne. Och hon bor inte i Italien såvitt jag vet. Då hon visste att denna tjej tog emot travare så ringde hon för att kolla om hon hade någon. Att anta tycker jag inte är rätt. Klara bevis bör man nog ha för att anklaga någon för något sådant.
Ps hon har haft travare på annons. Hon har däremot inte tagit emot så många vilket medför att det inte fanns så många att annonsera ut.

Ändring: Är det nån här som känner någon som lämnat en travare till henne? Buke är ju såpass stort att det borde finnas någon.
 
Senast ändrad:
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Jagvet har kanske sett de ofta förekommande annonserna som denna hästförmedlare lade ut, bl a här på Bukefalos radannonser? "Slakta inte, jag köper ditt varmblod för max 500 kr och ordnar ett nytt hem till den" stod det i annonsen.
Märkligt nog hade h*n aldrig en enda annons på sin hemsida om varmblodstravare till salu/omplacering.

Immer


det funderade jag också mkt på.
såg heller aldrig några travare på annons.
undra också vart alla dessa tog vägen
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

såg också det...började fundera på det där med.
antagligen har vissa hästar aldrig satt sin hov i dennes stall.
dom måste vara förmedlade vidare?
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Värst vad du var insatt i hennes affärer, då:p

Immer
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Nej jag är inte insatt i hennes affärer. Men tycker att en hel del mest är skitsnack. finns betydligt värre handlare än henne att bekymra sig om.
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Jag antar inte, jag vet. Travarna har gått till Italien via handlare i Danmak.

Du verkar väldigt ivrig att försvara hennes affärer. Det är du ganska ensam om.:smirk:
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Jag hoppas verkligen för Sveriges hästnärings skull att såna hästförmedlare som denna tråd syftar på ALDRIG någonsin mer får ha något med hästar att göra.
Är det någon som har en gisning på hur många hästar som lämnat detta stall?? Tragiskt att de tjänat så mycket pengar bara så de behöver inte bry sig om de 4 stämningarna!
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Jag köpte själv en ponny av denna hästhandlare! Vilket jag aldrig skulle gjort=( Hästen gick inte ens att rida på, stegrade sej hela tiden. Hade en jätteduktig tjej som provade henne ,men inte ens hon kunde klarade henne! Tror inte ens att hästen var inriden! Antar att dom hade drogat hästen på filmen jag såg,då var hon ju hur fin som helst! Dessutom var hon ganska dyr! =/ Och när jag sålde henne vidare ,så förlorade jag en massa pengar pga att hon var som hon var i sättet! Jag vet inte hur många gånger jag ringde och förklarade för säljarna att hon inte ens gick att rida! Dessutom var hon sur när man höll på med henne!=/ Så det blir ingen mer häst från dessa oärliga och dumma personer!....
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Har fått en ponny av denna hästhandlare på foder!! han är i mitt stall o inte i Italien!! Nog är hon en skojare, men kan även ha hjärtat på rätt ställe när det gäller gamla travare!! Många köper ju häst utan att provrida dem o det tycket jag är konstigt!! Skulle jag ALDRIG göra!!
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Och hur vet du det? Hur kommer det sig att du har sådan koll på hennes affärer? Är du själv insatt kanske?

Tycker att du ska leta rätt på folk som gett sina travare till henne. Det är nog ungefär så många som hon letat nya hem åt i sverige.
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Vad snackar du om? Säljarna? Denna handlare är en person och inte flera.

Köpte du ponnyn osedd? Isf får du nästan skylla dig själv.

Tjejen ifråga är ju försjutton knappt mer än ett barn. Ni får det att låta som om hon vore djävulen själv.
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

varför brusar du upp dig och försvarar henne så mkt?

Nej man ska inte smutskasta någon offentligt, MEN gör man någiot för sin egenvinningsskull och på så sätt hamnar oskyldiga djur i skada SÅ ÄR MAN INTE MKT ATT HÄNGA I GRANEN HOS MIG I I ALLA FALL!
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

jag var nära att köpa 2 hästar hos henne. men vart väldigt misstänksam när vi var å besikta hästarna . besiktade hos någon privat person nån gubbe .. hemma hos han.. skit skumt så jag la ner det...
 
Sv: Hästförmedlare stämd för fjärde gången

Nej jag är inte insatt i hennes affärer. Men tycker att en hel del mest är skitsnack. finns betydligt värre handlare än henne att bekymra sig om.

Varför måste man vara "värre"???? Det räcker väl om man bara är lite oseriös!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Helsingborgs Dagblad) Hästen var illa ute och gick ner 100 kilo. Men nu är Bocelli på gång igen och Rose Mathisen kan sikta mot OS...
Svar
0
· Visningar
603
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Helsingborgs Dagblad) Ungefär en tredjedel av alla som har häst i Sverige tjänar pengar på dem och mer än var tredje hästhållare ser...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: No1
·
  • Artikel
Hästnyheter (Helsingborgs Dagblad) För första gången någonsin välkomnades de stora hästarna att hoppa Trettonspelen. En klass varje dag var vigd åt...
Svar
0
· Visningar
717
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Helsingborgs Dagblad) Hemma i stallet och på ridanläggningen hos Viarps Kör- och ridklubb är hästarna lugna och trygga konstaterar...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp