Bukefalos 28 år!

Hästlastbilar som transporterat långt

N

Nela88

Finns det en sån här tråd innan får någon anvisa dit.

jag undrar om det är någon som har anlitat "hästransportörer", alltså lastbilar som kör många på en gång längre avstånd. Då undrar jag främst om sträckan från stockholm till halmstad, eller malmö.

någon som har info om detta? pris? hur det går till? Rutter?
 
Sv: Hästlastbilar som transporterat långt

Det finns redan en sån tråd... Hittade den när jag letade efter transportör. Tips är att använda sökfunktionen.
Men annars betalade jag 2500 kr från Gbg-Uppsala, det tog mycket längre tid än beräknat och hästen fick löss på köpet :mad: Var noga med vilken du anlitar. Det finns ett par som kör sträckan du pratar om, några olika samarbetar, som hållt på länge och har bra rykte.
 
Sv: Hästlastbilar som transporterat långt

jag lejde ******** åt två hästar mellan Gävle och Halmstad ;) det blev dyrt för två hästar men annars var chauffören superduktig med mina två. PM:a om du vill ha namn
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 820
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 280
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 923
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 953
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp